Dag 36 - Farväl till Peking

Morsning! (Hoppas inte ni missat bilderna från muren!)
-
Måndagen användes till att ta det lugnt och ladda batterierna. Då man ständigt matas med intryck behövs även de dagarna. Jag passade på att blogg lite och packa ihop alla mina saker. Jag och Fabian gick även ut och åt två gånger, innan vi begav oss till tåget vid 17.30. Vi tog farväl av Katie och Ashley, som vi delat skratt och kroppsodör med i lite drygt tre veckor. Förmodligen möts vi i Xi'an om några dagar, vilket som så ska jag och Fabian försöka hälsa på dem i England i sommar. Fantastiskt resesällskap får jag säga!
Mor och far säger farväl.
-
Efter detta var det dags att åka lokaltåg till Pingyao. Staden är ganska högt belägen, 12 timmars tågresa från Peking. Vi valde den billigaste sovplatsen - den trånga bädden, längst upp under taket. Mina 188 cm, samt det faktum att jag är smidig som ett större vapenskåp, gjorde det hela till ett äventyr.
Nog för att en kines som är liten till växten hade kunnat klämma sig in ganska smärtfritt däruppe - men utrymmet i denna lilla brits fick hytterna på Transsibiriska att te sig som sviter i jämförelse. Eftersom det inte fanns lämplig förvaringsplats i närheten, samt att vi var ganska ovilliga att ställa vår packning obevakad, fick packningen helt enkelt dela plats med oss i sängen. Det blev inte mer plats över, om vi säger så...
Jag hade i alla fall gott om plats för benen...
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: Martin

Wow vilken lyxkupe ni hade, då skall ni prova att åka natttåg i Indien. Britsarna är ca 160 cm långa, och då skall man också försöka få plats med sin packning på britsen....



Ses vi i Shanghai om två veckor?



/Martin

2009-12-02 @ 00:49:05
Postat av: Samuel

Haha, kändes ju som samma sak här, gick knappt att ligga på högkant!



Ska jobba för det! Vilka datum var det? Inte omöjligt, men kan bli tufft...

2009-12-02 @ 03:16:33
Postat av: Tintin

Hej Samuel

Följer bloggen och tycker att det är en helt fantastisk resa du gör.Många intryck och härliga upplevelser allt på en gång.Massagen verkade en aningen lite smärtsam och din ingående beskriving fick många goa skratt.Ha det gott.//Tintin

2009-12-02 @ 14:50:47
Postat av: Samuel

Härligt att höra! Tycks finnas en skara trogna läsare som orkar med att läsa allt ändå :)

Ja, verkligen! Lite väl många intryck för att orka smälta dom ibland bara - skall bli skönt med lite sol och bad när tillfälle ges! Haha, ja, den var ingen hit, och värre blev det ju...

Ha det fint, hälsa familjen! /Samuel

2009-12-17 @ 14:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0