Dag 38 - Att lämna någon man älskar

.....
-
Jag vet inte om jag är kapabel till att skriva just nu. Ett sting av saknad lamslog just min späda pojkkropp. Strax efter avgången från Pingyaos station insåg jag att jag verkligen lämnat min älskade bakom mig, den som verkligen betydde allt i nuläget. Ett avsked är alltid tufft, speciellt när det finns så mycket känslor inblandade. När avskedet sedan inte blir som man tänkt sig, gör det inte saken bättre. Det kändes så äkta den här gången - jag brydde mig inte om förpackningen, det var insidan allt handlade om.
Den som tröstade mig när jag hade hemlängtan.
Den jag kunde sluta handen om, i vetskap om att den inte skulle släppa taget förrän jag gjorde det.
Den som gav mig energi när jag behövde det som mest.
Den som fick mig att förnimma barndomens glada dagar, innan jag blev så trind att morsan slutade att köpa Hönökaka.
- Jag glömde kaviartuben i kylen.
-
Glömde att säga att vi tog massage igår. 60 kronor för 60 minuter är helt okej ändå. Den var ett par klasser bättre än den jag fick sist, även om det fanns vissa bitar man kan vara utan. Rumpmassage med ett stabilt tumgrepp i närheten av dödens dal är inget jag efterfrågar...
-
Dagen var ganska avslappnad, efter en sovmorgon tog vi oss till ett stort tunnelsystem som låg en timmes bilfärd utanför staden. Inget vet när eller av vem tunnlarna byggdes, bara att de byggdes i militärt syfte, uppskattningsvis mellan 1000-talet och 1500-talet. Tunnelsystemet var 10 kilometer långt, men endast 1 kilometer var öppen för allmänheten. Mycket av tunnlarna hade rasat igen vid jordbävningar......
-
Jag vet inte om jag är kapabel till att skriva just nu. Ett sting av saknad lamslog just min späda pojkkropp. Strax efter avgången från Pingyaos station insåg jag att jag verkligen lämnat min älskade bakom mig, den som verkligen betydde allt i nuläget. Ett avsked är alltid tufft, speciellt när det finns så mycket känslor inblandade. När avskedet sedan inte blir som man tänkt sig, gör det inte saken bättre. Det kändes så äkta den här gången - jag brydde mig inte om förpackningen, det var insidan allt handlade om.
Den som tröstade mig när jag hade hemlängtan.
Den jag kunde sluta handen om, i vetskap om att den inte skulle släppa taget förrän jag gjorde det.
Den som gav mig energi när jag behövde det som mest.
Den som fick mig att förnimma barndomens glada dagar, innan jag blev så trind att morsan slutade att köpa Hönökaka.
- Jag glömde kaviartuben i kylen.
-
Glömde att säga att vi tog massage igår. 60 kronor för 60 minuter är helt okej ändå. Den var ett par klasser bättre än den jag fick sist, även om det fanns vissa bitar man kan vara utan. Rumpmassage med ett stabilt tumgrepp i närheten av dödens dal är inget jag efterfrågar...
-
Dagen var ganska avslappnad, efter en sovmorgon tog vi oss till ett stort tunnelsystem som låg en timmes bilfärd utanför staden. Inget vet när eller av vem tunnlarna byggdes, bara att de byggdes i militärt syfte, uppskattningsvis mellan 1000-talet och 1500-talet. Tunnelsystemet var 10 kilometer långt, men endast 1 kilometer var öppen för allmänheten. Mycket av tunnlarna hade rasat igen vid jordbävningar.
.....
-
Jag vet inte om jag är kapabel till att skriva just nu. Ett sting av saknad lamslog just min späda pojkkropp. Strax efter avgången från Pingyaos station insåg jag att jag verkligen lämnat min älskade bakom mig, den som verkligen betydde allt i nuläget. Ett avsked är alltid tufft, speciellt när det finns så mycket känslor inblandade. När avskedet sedan inte blir som man tänkt sig, gör det inte saken bättre. Det kändes så äkta den här gången - jag brydde mig inte om förpackningen, det var insidan allt handlade om.
Den som tröstade mig när jag hade hemlängtan.
Den jag kunde sluta handen om, i vetskap om att den inte skulle släppa taget förrän jag gjorde det.
Den som gav mig energi när jag behövde det som mest.
Den som fick mig att förnimma barndomens glada dagar, innan jag blev så trind att morsan slutade att köpa Hönökaka.
- Jag glömde kaviartuben i kylen.
-
Glömde att säga att vi tog massage igår. 60 kronor för 60 minuter är helt okej ändå. Den var ett par klasser bättre än den jag fick sist, även om det fanns vissa bitar man kan vara utan. Rumpmassage med ett stabilt tumgrepp i närheten av dödens dal är inget jag efterfrågar...
-
Dagen var ganska avslappnad, efter en sovmorgon tog vi oss till ett stort tunnelsystem som låg en timmes bilfärd utanför staden. Inget vet när eller av vem tunnlarna byggdes, bara att de byggdes i militärt syfte, uppskattningsvis mellan 1000-talet och 1500-talet. Tunnelsystemet var 10 kilometer långt, men endast 1 kilometer var öppen för allmänheten. Mycket av tunnlarna hade rasat igen vid jordbävningar.
En utav ingångarna. Tunnelsystemet hittades av en bonde som ville bygga ett litet skyddsrum.
-
Förövrigt blev vi otroligt utstirrade igen, den här gången värre än någonsin. En grupp kineser gick rätt och slätt fram till oss och våran guide, och granskade oss från topp till tå, som om vi kom från en annan planet. En annan kvinna gick fram och ställde sig en meter ifrån mig, ruskade om sin son som hon hade på armen och pekade mig rätt upp i ansiktet, samtidigt som hon sa något till pojken. Man känner sig som en vandrande sevärdhet i det här landet...
-
Efter tunnlarna gick vi upp i det högsta tornet i den gamla staden och tittade på solnedgången. Riktigt vackert, Pingyao är en väldigt mysig stad!
Utsikt över huvudgatan.
-
Efter detta gick vi hem till hostellet, spelade lite biljard och tog det lugnt. Vi gick även ut och åt - jag körde på en nudelsoppa och pannkakor - Fabian på stekta bönor och vitlök, med ris därtill. Först fick Herr Thomasson in riset, men efter att ha väntat på huvudrätten så länge att riset började kallna, förklarade han att riset blev kallt. Riset försvann och in kom varmrätten, som hann bli kall innan det nya riset kom...
.
Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: Martin

Antar att du vill ha ny kaviartub :)

2009-12-04 @ 09:17:04
Postat av: Samuel

Det var ett enklare sätt att säga det hela på :)

2009-12-04 @ 11:39:49
Postat av: Hell's Bitches - The Naked Truth

ÅH!

2009-12-04 @ 12:37:39
URL: http://hellsbitches.webblogg.se/
Postat av: Samuel

Ska jag ta ert ÅH som något positivt? ;D

2009-12-17 @ 14:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0