Dag 42 - Nakenhet över gränsen

-Morsning!
-
Jag har en trevlig nyhet, men även resans hittills sjukaste historia - på ämnet nakenhet, missförstånd och kulturkrock.
-
Vi börjar med den trevliga biten.
Klockan 8 på morgonen satte vi oss i bilen för att ta oss till ett pandareservat i utkanten av Chengdu. Det var riktigt trevligt att se de små lulliga djuren, även om det såklart hade varit en helt annan sak att se dem i verkligheten. Nu är de ju uppfödda i fångeskap och tycktes finna sig ganska bra i att sitta på arslet och få allt serverat på silverfat. Parken hade även ett par röda pandor, eller kattbjörnar som de även kallas. Ganska fascinerande djur - som en räv till utseendet men en vaggande gång som påminde mer om en pandas. Den röda pandan och den mer välkända jättepandan lever naturligt i denna del av Kina, i högt belägna bambuskogar .
-
Senaste dygnet har varit händelserikt på många sätt. Det började när vi kom till vårat rum igårkväll, som vi trodde skulle innehålla två sängar. Istället fick vi en smal dubbelsäng, och ett ännu mindre täcke. Fabian somnade före mig, och när det var dags för mig att krypa till kojs kändes det otroligt fel att krypa ner under samma täcke. Då Fabian snabbt svarade med att snarka högljutt och roffa åt sig allt täcke, rotade jag snabbt igenom min packning och tog upp mitt sovlackan och sovsäck - man får hålla den manliga kärleken på någorlunda nivå, tänkte jag.
-
Efter pandareservatet käkade vi mat på vårat nya favoritställe - 6 kronor för en nudelrätt med kött som verkligen är hur god som helst. Vi har satt i oss 3 såna vardera det senaste dygnet...
-
Efter lunchen tog vi det lugnt på rummet, innan vi bestämde oss för att leta upp ett bad någonstans i staden. Först skulle jag bara ha tag i ett par badbyxor, detta gick sådär och istället inhandlades ett par alldeles för stora farfarskalsonger, som kanske skulle missuppfattas för att vara badshorts.
-
Badet var ganska lyxigt, naturligtvis skulle vi även bli uppassade av efterhängsna betjänter som nyfiket iaktog oss, även under ombytet. Efter att ha badat och bastat ett bra tag bestämde jag mig för att försöka få en billig massage - här började missförstånden. Ett tiotal kineser stod som frågetecken när jag försökte med "Massage - how much?". Efter lite gestikulerande och knagglig hjälp med tolkning från en äldre kines var jag övertygad om jag snart skulle få en massage för 80 kronor.
-
Ganska snart insåg jag att det hela kanske var en dum idé. När jag väl kommer in på spaområdet ser jag alldeles för många nakna kinesiska män. Jag hade ett nyfiket litet följe av passuppare som granskade mig noggrant när jag blev ombedd att näcka inför en intresserad samling människor. Det hela kändes oerhört obehagligt när jag visades till massagebänken av en kille i min ålder. Jag tänkte att det var försent att banga ur, att det bara var att bita i det sura äpplet och acceptera att allt inte riktigt är som hemma. Det som jag trodde sig vara massage skulle visa sig vara en alltför detaljerad kroppsskrubbning, så kallad peeling.
Hundhuvudet!
Morsning!
-
Jag har en trevlig nyhet, men även resans hittills sjukaste historia - på ämnet nakenhet, missförstånd och kulturkrock. För er som skiter i pandor och bara vill skratta - hoppa ner till avsnittet skrivet i kursiv stil.
-
Vi börjar med den trevliga biten.
Klockan 8 på morgonen satte vi oss i bilen för att ta oss till ett pandareservat i utkanten av Chengdu. Det var riktigt trevligt att se de små lulliga djuren, även om det såklart hade varit en helt annan sak att se dem i verkligheten. Nu är de ju uppfödda i fångeskap och tycktes finna sig ganska bra i att sitta på arslet och få allt serverat på silverfat. Parken hade även ett par röda pandor, eller kattbjörnar som de även kallas. Ganska fascinerande djur - som en räv till utseendet men en vaggande gång som påminde mer om en pandas. Den röda pandan och den mer välkända jättepandan lever naturligt i denna del av Kina, i högt belägna bambuskogar.
Kan tillägga att "the international superstar Jackie Chan" har skänt en miljon till projektet - stor gärning av en liten man!
Här syns den lilla krabaten, den röda pandan, eller kattbjörnen som den även kallas.
-
Senaste dygnet har varit händelserikt på många sätt. Det började när vi kom till vårat rum igårkväll, som vi trodde skulle innehålla två sängar. Istället fick vi en smal dubbelsäng, och ett ännu mindre täcke. Fabian somnade före mig, och när det var dags för mig att krypa till kojs kändes det otroligt fel att krypa ner under samma täcke. Då Fabian snabbt svarade med att snarka högljutt och roffa åt sig allt täcke, rotade jag snabbt igenom min packning och tog upp mitt sovlackan och sovsäck - man får hålla den manliga kärleken på någorlunda nivå, tänkte jag.
-
Efter pandareservatet käkade vi mat på vårat nya favoritställe - 6 kronor för en nudelrätt med kött som verkligen är hur god som helst. Vi har satt i oss 3 såna vardera det senaste dygnet...
-
Efter lunchen tog vi det lugnt på rummet, innan vi bestämde oss för att leta upp ett bad någonstans i staden. Först skulle jag bara ha tag i ett par badbyxor, detta gick sådär och istället inhandlades ett par alldeles för stora farfarskalsonger, som kanske skulle missuppfattas för att vara badshorts.
-
Badet var ganska lyxigt, naturligtvis skulle vi även bli uppassade av efterhängsna betjänter som nyfiket iaktog oss, även under ombytet. Efter att ha badat och bastat ett bra tag bestämde jag mig för att försöka få en billig massage - här började missförstånden. Ett tiotal kineser stod som frågetecken när jag försökte med "Massage - how much?". Efter lite gestikulerande och knagglig hjälp med tolkning från en äldre kines var jag övertygad om jag snart skulle få en massage för 80 kronor.
-
Följande stycke ger en djup inblick i den manliga anatomin. Känsliga läsare varnas!
-
Ganska snart insåg jag att det hela kanske var en dum idé. När jag väl kommer in på spaområdet ser jag alldeles för många nakna, kinesiska män. Jag hade ett nyfiket följe av passuppare som granskade mig noggrant, när jag blev ombedd att näcka inför den iakttagande samlingen människor. Det hela kändes oerhört obehagligt när jag naken visades till massagebänken av en kille i min egen ålder. Jag tänkte att det var försent att banga ur, att det bara var att bita i det sura äpplet och acceptera att allt inte riktigt är som hemma. Det som jag trodde sig vara massage skulle visa sig vara en alltför detaljerad kroppsskrubbning, så kallad peeling.
-
Att ligga där naken och utlämnad, samtidigt som en annan man skrubbar död hud från ens fram- och baksida är inget jag vill rekommendera - om du kan - låt bli!
Obehaget växte inom mig när han började peela mina innanlår. När mannen i fråga tvingade mig att vresa visste jag inte var jag skulle ta vägen. Inget skulle lämnas åt slumpen.
Killen tog rätt och slätt ett stabilt tag om både dase och klockspel, för att sedan utföra en noggrann peeling - där man verkligen inte vill ha det. När denna alldeles för intima behandling var över, sprang jag genast bort till den allmäna poolen där Fabian befann sig. Smått chockad och med skakiga ord berättade jag om mitt trauma, men medlidande var inte att räkna med. Fabian vred sig i några av de värsta skrattsalvorna i mannaminne. Helt klart resans mest obehagliga - och för den delen roligaste - historia.
-
Behandlingen i sig var inte ovanlig - i stort sett alla män därinne valde att få mellangården skrubbad av en annan man. Hade jag bara vetat det innan så hade utgången varit en annan.
-
Glömde säga att vi såg lite grillade hundhuvuden på gatan häromdagen. Tror jag låter bli att smaka faktiskt.
Imorgon drar vi upp på ett berg i 3-4 dagar, så räkna inte med uppdatering. Ha det bra tills vi hörs!
-
Over and out.
/En smått chockad 20-åring

Kommentarer
Postat av: perra

där gav du mig ett gott skratt samuel :)

2009-12-06 @ 20:33:03
Postat av: Clabban

Det är ju snart juletider så "Jingle bells" hade väl passat fint som rubrik =) Gött att höra att dom tar hand om dig Sam! =) =)

2009-12-06 @ 21:02:44
Postat av: sandra

Hahahahah samuel, jag skrattar forfarande hahah!

2009-12-06 @ 21:03:33
URL: http://sandraknas.blogg.se/
Postat av: Martin

Bästa skrattet hittils, verkar som om du fick en riktigt bra behandling Samuel.

Verkar som om man skall hålla sig borta från peeling då med andra ord :)

2009-12-06 @ 22:15:31
Postat av: Tobbe

Hehe mysfaktor på hög nivå!!!!

2009-12-07 @ 01:06:08
Postat av: Nina

Oj oj oj, du har gjort min dag 1000 gånger bättre alla redan!!! Me love you looooong time!

2009-12-07 @ 07:55:42
Postat av: anders

HAHA =) passar dej bra samäl! grymt kul!

2009-12-07 @ 18:33:12
Postat av: Samuel

Perra: Såhär i efterhand är det kul...Nästa gång vi reser ska jag beställa in en sån behandling till dig! ;D



Clabban: Haha ja, klockrent! Alltid skönt med andra män i kulespelet...



Sandra: Tack för ditt medlidande. Känns skönt att ens närmaste vänner uppskattar när man får sitt anus peelat!



Martin: Haha, det är den mest bisarra upplevelsen på resan hittills! Inget att rekommendera... Väldigt, väldigt obekvämt!



Tobbe: Det var därför jag åkte på en sån här resa!



Nina: Alltid skönt när man kan glädja andra med sin misär... Haha, han hade jag nog kunnat importera hem till Sverige som min privata peelare!



Anders: Tack så mycket! Hoppas att du själv får uppleva något liknande :D

2009-12-17 @ 14:58:29
Postat av: Karin

Haha, jäklar var roligt! Språksvårigheter kan verkligen ställa till det ibland...minst sagt...:)

2010-05-22 @ 09:05:11
URL: http://pruebalo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0