Dag 47 - Kryssning på Yangtsefloden

Morsning!
-
Följande inlägg skrivs ifrån en alldeles för kort sovbrits i de innersta delarna av Kina. För tillfället är jag på oerhört bra humör - Simon & Garfunkel i öronen, god mat i magen och Yangtse-flodens humusfärgade vatten några meter under mig. Dessutom ligger jag och småler åt en affärsidé jag kläckt. Den här gången är det nästintill vattentätt, det enda som fattas är lite cash. Några av er kanske fick höra mitt tjöt om att börja importera elcyklar en gång i tiden, dessvärre satte jag ju inte mina planer i verket den gången, vilket jag kanske skulle gjort med facit i hand. Kanske var jag inte fullt redo att bygga ett imperium då, som slapp 18-åring och ännu inte torr bakom öronen. Nu pratar vi om en helt annan människa - sporadisk skäggväxt, fjun på bröstet, världsvana och godtycklig hållning - med andra ord fullt redo att påbörja min resa mot förstasidan på DI.
-
Naturligtvis kan jag inte avslöja allt, men ni får en liten vink i alla fall.
Det enda som behövs är att jobba ihjäl sig en, högst 2 somrar. Efter detta kommer folk betala mig för att jobba åt mig, medan jag glider runt i världen. Kollar av mailen då och då och deklarerar en gång om året.
Låter ganska vattentätt va?
-
Så kära storebröder - det hela hänger på er. Ni får äran att köpa in er från start, följande gäller: 10 000 per procentenhet, max 15% per person. Ni bistår med hjälp, erfarenhet och likvida medel närsom det behövs. Eftersom vi alltid delat allt lika gör vi det även nu - 50% av eventuell vinst vid vidareförsäljning tillfaller er yngste lillebror. Kan ej kombineras med andra erbjudanden (Marcus, jag har mer söta bilder som borde motivera till en investering...).
-
Nåja, Yangtsefloden var det. Har som vanligt lite svårt att hålla tyst när jag har något att prata om. Sammanfattar dagen snabbt idag, John Blund kallar!
- Steg upp, åt frukost.
- Sanerade mig, försökte handtvätta lite kläder som luktade skunk efter hikingen. Luktade fortfarande skunk. Kläderna alltså.
- Hittade en flodkryssning för ungefär 800 kronor, vilket var ungefär 400 kronor billigare än den som hostellet erbjöd. Gjorde personalen griniga genom att göra det vi gör bäst och mest - jagar kronor.
- Promenerade bort igenom slumliknande områden i jakt på bank och Supermarket, hittade båda och småsprang hemåt med fulla matkassar. Förövrigt en väldigt välsorterad Supermarket. Paddor, krabbor och fiskar som simmade med magen eller sidan uppåt - allt i för små akvarietankar. Självplock gällde, håv fanns.
- Blev hämtade halv tre, buss till Wanszhou, fyra timmar bort, varifrån butturen avgick. Det gick ganska snabbt upp för oss att vi var de enda västerlänningarna på båten, och uppståndelsen blev stor var vi än gick. Ett par ville ta lite foton, och gestikulerade sedan om att de skulle äta och bjöd oss till bords. Vi tog med vår mat, och de tog med sin och tillsammans avnjöt vi en kvällsmat på översta däck. Deras engelska var ganska obefintlig, så runt bordet talades det mest teckenspråk.
- Vid 23-tiden stannade vi till vid ett 1800 år gammalt tempel, klätt i neonslingor. Vi hade inte betalt biljetten på förhand, och valde inte heller att köpa den på plats. De hade, som med mycket annat, varit tvungna att flytta templet för dammbygget.
- Gick till sängs i min alldeles för korta säng, skrev detta inlägg.
Over and out.
/Sam
Morsning!
-
Följande inlägg skrivs ifrån en alldeles för kort sovbrits i de innersta delarna av Kina. För tillfället är jag på oerhört bra humör - Simon & Garfunkel i öronen, god mat i magen och Yangtse-flodens humusfärgade vatten några meter under mig. Dessutom ligger jag och småler åt en affärsidé jag kläckt. Den här gången är det nästintill vattentätt, det enda som fattas är lite cash. Några av er kanske fick höra mitt tjöt om att börja importera elcyklar en gång i tiden, dessvärre satte jag ju inte mina planer i verket den gången, vilket jag kanske skulle gjort med facit i hand. Kanske var jag inte fullt redo att bygga ett imperium då, som slapp 18-åring och ännu inte torr bakom öronen. Nu pratar vi om en helt annan människa - sporadisk skäggväxt, fjun på bröstet, världsvana och godtycklig hållning - med andra ord fullt redo att påbörja min resa mot förstasidan på DI.
-
Naturligtvis kan jag inte avslöja allt, men ni får en liten vink i alla fall.
Det enda som behövs är att jobba ihjäl sig en, högst 2 somrar. Efter detta kommer folk betala mig för att jobba åt mig, medan jag glider runt i världen. Kollar av mailen då och då och deklarerar en gång om året.
Låter ganska vattentätt va?
-
Så kära storebröder - det hela hänger på er. Ni får äran att köpa in er från start, följande gäller: 10 000 per procentenhet, max 15% per person. Ni bistår med hjälp, erfarenhet och likvida medel närsom det behövs. Eftersom vi alltid delat allt lika gör vi det även nu - 50% av eventuell vinst vid vidareförsäljning tillfaller er yngste lillebror. Kan ej kombineras med andra erbjudanden (Marcus, jag har mer söta bilder som borde motivera till en investering...).
-
Nåja, Yangtsefloden var det. Har som vanligt lite svårt att hålla tyst när jag har något att prata om. Sammanfattar dagen snabbt idag, John Blund kallar!
- Steg upp, åt frukost.
- Sanerade mig, försökte handtvätta lite kläder som luktade skunk efter hikingen. Luktade fortfarande skunk. Kläderna alltså.
- Hittade en flodkryssning för ungefär 800 kronor, vilket var ungefär 400 kronor billigare än den som hostellet erbjöd. Gjorde personalen griniga genom att göra det vi gör bäst och mest - jagar kronor.
- Promenerade bort igenom slumliknande områden i jakt på bank och Supermarket, hittade båda och småsprang hemåt med fulla matkassar. Förövrigt en väldigt välsorterad Supermarket. Paddor, krabbor och fiskar som simmade med magen eller sidan uppåt - allt i för små akvarietankar. Självplock gällde, håv fanns.
- Blev hämtade halv tre, buss till Wanszhou, fyra timmar bort, varifrån butturen avgick. Det gick ganska snabbt upp för oss att vi var de enda västerlänningarna på båten, och uppståndelsen blev stor var vi än gick. Ett par ville ta lite foton, och gestikulerade sedan om att de skulle äta och bjöd oss till bords. Vi tog med vår mat, och de tog med sin och tillsammans avnjöt vi en kvällsmat på översta däck. Deras engelska var ganska obefintlig, så runt bordet talades det mest teckenspråk.
- Vid 23-tiden stannade vi till vid ett 1800 år gammalt tempel, klätt i neonslingor. Vi hade inte betalt biljetten på förhand, och valde inte heller att köpa den på plats. De hade, som med mycket annat, varit tvungna att flytta templet i och med dammbygget.
- Gick till sängs i min alldeles för korta säng, skrev detta inlägg.
-
Vi föredrog nudlar och bröd, den här killen gillade nog inte halvfabrikat...
Här är vi alla fyra. Hon var 27 och ganska välformad, han var 42 och hade stor mage och plånbok.
Kvällsvy i hamnen.
Neongudens tempel?
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: tyskinna

Gillar gåtor...

affärside: det luktar som en friskiesimperium med energiåtervinning från kroppsvärme, snurrande hjul och upplyfta vikter. Man ska få dåligt samvete om man rör sig "bara" ute där man slösar all denna värdefulla energi samt värma omgivningen ytterliggare i onödan. Det är det som behövs för att försvara den nuvarande idrottsvanan av folk i utvecklade länder.

(det finns föresten redan ett diskotek i Amsterdam på denna princip)

lycka till där borta och god jul!!!

catharina

2009-12-17 @ 10:31:09
Postat av: Samuel

Riktigt så briljant är inte min idé, den är faktiskt ganska simpel, lite väl simpel till och med...

Kan dessvärre inte läcka ut alldeles för mycket information, även om det visserligen har med människor och energi att göra...

Låter ganska häftigt! Du är ju inne på ett bra område, nu kommer jag grunna på det här med...

Tack så mycket, kul att du tittar in här och läser!

God Jul på dig med!

Samuel

2009-12-17 @ 15:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0