Dag 62 - Mot Macao

Morsning!
-
För tillfället är jag på en buss söderut, destinationen är Guangzhou, en anonym stad som jag tror befinner sig i 10-miljonersklassen. Där ska vi förhoppningsvis komma med en buss till Macao, österns Las Vegas. Problemet är att vi inte har något boende och att det kommer vara sent när vi kommer dit, men det är ett problem som ligger alldeles för många timmar bort för att jag skall orka bry mig på allvar just nu.
-
Steg enligt sedvanlig ordning upp för tidigt, klockan 7 hade vi en person som väntade på oss i Xiamen, en kort färjeresa bort. Vi var där någon minut efter sju, och mycket riktigt blev vi upphämtade och infösta i en minibuss. Bussen släppte av oss på nån liten bakgata där det stod ett gäng långdistansbussar med sovbritsar, det var någon av dessa som skulle föra oss 7 timmar söderut under dagen.
Avfärden skulle vara 7:30, men när klockan gick mot 8 och inget hänt frågade vi oss för. 8:20 var tydligen ny avfärd.
-
Nu är klockan 17:15, vi har åkt i 9 timmar och har fortfarande någon halvtimme kvar innan vi äntrar Guangzhou. Trots att bredden på britsen är ett par decimeter smalare än mina axlar har det varit en förhållandevis bekväm resa. Allt har varit som vanligt längs resan - en enda grå smog, doften av eldad plast och en och annan rispöl. Det känns som om jag kan det här landet nu.
-

Charmig busstation.

Charmigt inredd restaurang.

Tidsfördriv!
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0