Dag 66 - Multikulturella Hongkong

Morsning!
-
Vi har nu förflyttat oss från Macao till Hongkong, som är en ganska häftig stad!
Skriver ifrån ett trångt rum i Chong King Mansions, Hong Kong. Detta gigantiska hus är lite av en flyktingförläggning, den är samlingsplats för i stort sett alla minoriteter i Hong Kong. Afrika och Mellanöstern har legat i mest med exporten. 120 olika nationaliteter beräknar man att det finns här, många befinner sig dessvärre här illegalt.
Det går att köpa det mesta här, alltifrån Rolexklockor till kärlek. Hinner man gå 2 meter utan att någon läskig typ dyker på en och erbjuder något får man vara glad. Naturligtvis smälter jag in utomordentligt med mina mörka ögon och mitt svarta hår, så det är faktiskt ganska lätt att smyga runt obemärkt.
-
Nåja, det var faktiskt inte så schaskigt som vi hade föreställt oss. Området i sig är fint, och vi bor riktigt trevligt med. Det finns gott om vakter och hissen går rätt upp i foajén, så jag är faktiskt riktigt nöjd med boendet. I Chong King Mansions finns det dessutom riktigt gott om affärer, det hela liknar mest en galleria. Det är faktiskt ganska underhållande att stå nere på bottenplan och kolla på allt folk. Påminner om ett zoo.
-
Over and out.
/Sam
Morsning!
-
Vi har nu förflyttat oss från Macao till Hongkong, som är en riktigt häftig stad.
Skriver ifrån ett trångt rum i Chong King Mansions, Hong Kong. Detta gigantiska hus är lite av en flyktingförläggning, den är samlingsplats för i stort sett alla minoriteter i Hong Kong. Afrika och Mellanöstern har legat i mest med exporten. 120 olika nationaliteter beräknar man att det finns här, många befinner sig dessvärre här illegalt.
Det går att köpa det mesta här, alltifrån Rolexklockor till kärlek. Hinner man gå 2 meter utan att någon läskig typ dyker på en och erbjuder något får man vara glad. Naturligtvis smälter jag in utomordentligt med mina mörka ögon och mitt svarta hår, så det är faktiskt ganska lätt att smyga runt obemärkt.
-
Nåja, det var faktiskt inte så schaskigt som vi hade föreställt oss. Området i sig är fint, och vi bor riktigt trevligt med. Det finns gott om vakter och hissen går rätt upp i foajén, så jag är faktiskt riktigt nöjd med boendet. I Chong King Mansions finns det dessutom riktigt gott om affärer, det hela liknar mest en galleria. Det är faktiskt ganska underhållande att stå nere på bottenplan och kolla på allt folk. Påminner om ett zoo.
-
Hongkongs skyline en strålande sommardag.

Calli-Calli-Cutta!
En salig blandning!
Solariekillar.
Hindi-town!
En stabil dam med respektabelt omfång. Dessvärre hamnade jag bakom henne inne i hissen och höll knappt på att hinna ut, för det tog ett tag att runda damen.
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0