Dag 21 - Jag ser det snöar!

Morsning!
Snö är ju alltid kul för barn i min ålder, eller hur?
Efter gårdagens sömnproblem testade jag att vända mig om när jag skulle sova, då gick det ganska snabbt upp för mig varför mina fötter varit ovanligt kalla natten innan. Det snöade, mitt i ansiktet - inne i kupén.
Julkänsla.
-
Jag var inte den enda som hade sömnproblem i hytten, ganska snart visade det sig att ingen av oss kunde sova. Hungriga var vi med, så det fick bli lite nudlar mitt i natten. Inte lätt det här med tidsomställning, inte!
Fabian tycker det är kul att inte kunna sova!
-
Medan de andra så sakteliga sjönk in i drömmarnas land tog jag tillfället i akt och studerande den stjärnklara Sibiriska natten. I väntan på att susa förbi världens djupaste sjö, Bajkalsjön, försökte jag klura lite på det här med studier och framtiden. Ämnet tycktes trötta ut mig ganska snabbt, för jag vaknade av att Ashley påpekade att vi körde förbi sjön jag höll nattvakten för. Det var ungefär lika spännande som att blicka ut över Kattegatt i november. En halvminut och två suddiga foton senare sussade jag sött igen.
-
Någon gång på eftermiddagen vaknade vi och gick ut på den sista ryska stationen, Ulan-Ude.
Babuschkor och mongoler slogs som vanligt om kunderna på perrongen.
Rena rama basaren!

Jag ville inte byta min kupé mot deras vandring...

Varma, frigående kor.
-
Kvällen spenderades med massor av trevliga passkontroller. Allt gick enligt plan, när vi la oss att sova gjorde vi det i Mongoliet.
-
Over and out.
/Mongo-Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0