Dag 159 - LA, baby!

Morsning!
-
Efter ett stenhårt parti schack på morgonen (som dessvärre avbröts abrupt vid landningen) med Dan, klev jag ut på Los Angeles flygplats. Lämnade in papprena som intygade att jag inte var terrorist eller deltog i massutrotningen av judar i Nazityskland mellan 1936 och 1945, fick samtliga fingrar scannade och blev fotograferad.
-
Jag skiljdes från Sam och Dan och de andra från Rarotonga, och begav mig mot Hollywood Boulevard, där David, en kompis från Varberg, höll hus. Vägen dit var ganska intressant - utanför huvudstationen stod en kille och hade en livlig diskussion med blommorna, inne i tunnelbanevagnen satt en pojke i yngre tonåren iklädd inget annat än sjukhusrock. På armen satt sjukhusarmbandet kvar, bredvid honom satt en upprörd moder. Utöver dem bestod vagnen mest av försupna/nerknarkade människor med sina ägodelar under armen.
-
Väl tillbaka på hostellet började jakten på David, och efter lite kommunikationsmissar möttes vi upp på hostellet. Vi firade sammankomsten på bästa amerikanska vis - en middag på ett hamburgerhak i 50-talsstuk.
-
Over and out.
/Sa  Morsning!
Morsning!
-
Efter ett stenhårt parti schack på morgonen (som dessvärre avbröts abrupt vid landningen) med Dan, klev jag ut på Los Angeles flygplats. Lämnade in papprena som intygade att jag inte var terrorist eller deltog i massutrotningen av judar i Nazityskland mellan 1936 och 1945, fick samtliga fingrar scannade och blev fotograferad.
-
Jag skiljdes från Sam och Dan och de andra från Rarotonga, och begav mig mot Hollywood Boulevard, där David, en kompis från Varberg, höll hus. Vägen dit var ganska intressant - utanför huvudstationen stod en kille och hade en livlig diskussion med blommorna, inne i tunnelbanevagnen satt en pojke i yngre tonåren iklädd inget annat än sjukhusrock. På armen satt sjukhusarmbandet kvar, bredvid honom satt en upprörd moder. Utöver dem bestod vagnen mest av försupna/nerknarkade människor med sina ägodelar under armen.
-
Väl tillbaka på hostellet började jakten på David, och efter lite kommunikationsmissar möttes vi upp på hostellet. Vi firade sammankomsten på bästa amerikanska vis - en middag på ett hamburgerhak i 50-talsstuk.
-
L.A!
Dan...
Sam!
Almost like the highways in Sweden!
Hollywood!
Union Station, L.A.
Union Station, L.A.
Filmrullar i taket! Hollywood and Vine Station, USA.
Hollywood, USA.
Hollywood, USA.
Hollywood, USA.
'
Hollywood, USA.
Hollywood, USA.
Heroes! Hollywood, USA.
Walk of fame... Hollywood, USA.
Hollywood, USA.
....
Poor fellas...Hollywood, USA.
David!
Journey deserves some place in my blog! Hollywood, USA.
Sam goes Marilyn Monroe, Hollywood, USA.
=)
David outside of Kodak Theatre, Hollywood, USA.
The one and only, MJ! Hollywood, USA.
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0