Dag 104 - Ett vattendränkt Sydney

Morsning! (Nu har jag varit överdrivet produktiv, tänkte komma ikapp lite här nämligen... Så de senaste dagarna är fullmatade med bilder, ta er en titt ett par dagar ner!)
-
Regnet kom igår på kvällen, och det fortsatte under hela dagen. Detta var ganska illa tajmat med min sightseeingtur. Jag köpte en biljett till en såndär rödgul dubbeldäckare, dessvärre bidrog inte spöregnet till att höja stämningen däruppe. Många av grejerna jag passerade var sånt som jag redan sett tidigare, men några höjdpunkter hade jag ju sparat.
-
Bland annat tog jag en en rund som gick ner till Bondi Beach, som inte visade sig från sin bästa sida i skyfallet. Surfarna tycktes däremot inte ha något emot regnet, utan surfade på som vanligt. En annan höjdpunkt var Queen Victoria Building, en fantastisk vacker galleria i stadens centrum. Vi passerade även under Harbour Bridge, som var ett mäktigt bygge. Överlag var det ganska småtrevligt att sitta där och få kuriosa bakom stadsdelarna, jag hade inget emot att vara lite turistig för en stund - tvärtom ville jag hinna med så mycket som möjligt eftersom jag endast hade två dagar i Sydney innan planet gick till Auckland, Nya Zeeland. Jag sparar helt enkelt Australien till ett annat tillfälle - det blir lite mycket att klämma in Australien på den här resan med...
-
Sist på dagens agenda stod Sydneys flaggskepp - Operahuset. Regnet hade dessvärre tilltagit än mer när jag väl kom hit - på 3½ månad har jag sammanlagt inte fått så mycket regn som jag nu fick under denna dag. Ungefär lika miserabel som en vattendränkt katt äntrade jag bygget, i hopp om att kunna hitta någon trevlig föreställning för kvällen. Det som var av värde var dock i en prisklass som passade alla kostymherrarna i bygget lite bättre. Det enda som var tänkbart var en show med någon slags Joe Labero-kille, men denna började lite väl tidigt, så jag hade tvingats se den genomdränkt. Jag drog mig istället tillbaka och skrev lite blogginlägg och oroade mig för min vattendränkta kamera.
-








Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: Lappen

du måste känna dig som hemma nu då

2010-02-12 @ 09:13:42
Postat av: Tobbe

Precis som västkusten.....skillnaden är ju att där är det väl uppehåll nån gång!!!! : )

2010-02-12 @ 13:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0