Dag 106 - En återförening på andra sidan jorden

Morsning!
-
Efter 12 timmars sömn gjorde jag mig min frukost och satte mig ute på uteserveringen i solskenet. Jocke Nygren befann sig för tillfället i Auckland och föreslog en återförening över lite italiensk glass, vilket jag absolut inte tackade nej till. Efter en god frukost vid lunchtid tog jag det lugnt ett tag, innan jag tog bussen in till stan och mötte upp med Jocke nere i hamnen. Ett riktigt trevligt återseende, och naturligtvis trevligt att höra lite hur det går på Södra. Fick även en hel del nyttiga tips om Auckland, men även om övriga Nya Zeeland. Jocke kan landet ganska bra, eftersom han varit här två gånger förut och snurrat och hans brorsa bor här, så jag fick en del vettiga tips.
-
Efter att ha strosat runt lite i stadsdelen Newmarket begav jag mig mot muséet, som hade en del intressanta grejer på g. Jag hann dessvärre knappt göra klart bottenvåningen innan det var dags för stängning, oturligt nog blev jag avbruten mitt i en film om Edmund Hillarys och sherpan Tenzing Norgays bestigning av Mt. Everest.
-
Fotbollsdebut
Bredvid muséet fanns det stora härliga gräsplaner med fotbollsmål på, så jag drog dit efter att ha varit lite finkulturell. Bollade lite med en kines, och senare en brasse, innan det var dags för Aucklands korplag att entra planerna. Var så hiskeligt sugen på att lira, speciellt då de flesta lagen hade blivit utspelade av ett gäng svenska 10-åringar. Till slut fick jag napp på ett lag som inte hade avbytare eller extra tröjor, men eftersom de spelade med västar skulle det ändå inte spela någon roll.
-

Jag började på bänken, och var ungefär som ett barn på julafton när jag stod vid sidan av och såg Nya Zeeländarnas hiskeligt roliga försök till att spela boll. När jag väl kom in hann jag vara på plan i tio sekunder, dra på mig en frispark och sedan bli tillsagd att gå av planen eftersom jag inte hade rätt tröja under min reflexäst. Ganska löjligt tänkte jag, eftersom det handlade om korpfotboll och alla ändå hade olika shorts och strumpor, någon lagdress existerade inte. Efter att ha dragit på mig min svarta tröja med vita ränder under min reflexväst (de övriga i laget hade gula ränder på sina svarta tröjor) fick jag fortfarande inte spela. Poängavdrag var hotet, så det var bara för mig att gå av planen med svansen mellan bena.

Från Markaryd...

...till Auckland!

...

Auckland War Memorial Museum, New Zealand.

Auckland War Memorial Museum, New Zealand.

Auckland War Memorial Museum, New Zealand.

Auckland War Memorial Museum, New Zealand.

Auckland War Memorial Museum, New Zealand.

Auckland War Memorial Museum, New Zealand.

Auckland War Memorial Museum, New Zealand.

Auckland War Memorial Museum, New Zealand.

Auckland War Memorial Museum, New Zealand.

Auckland War Memorial Museum, New Zealand.


En utsikt over staden. Auckland, New Zealand


Kinesen och brassen. Auckland, New Zealand


Det var pa denna hoga niva man inte fick ha fel troja under vasten...

En till utsikt over staden. Auckland, New Zealand.

Bagpipes! Auckland, New Zealand

-

Over and out.
/Sam


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Hälsa Jocke att jag ska hoppa på hans sabla stolar..... : )

2010-02-14 @ 14:35:15
Postat av: Lappen

bättre resultat om du rullar över dom

2010-02-14 @ 20:45:54
Postat av: Mr 2-gram

Hahaha! Ja, rullar han over dom sa laer det inte vara mycket kvar...



Anar jag avundsjuka?

Hoppas du ser vad det star uppe i hogerhornet pa bilden...

2010-02-15 @ 07:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0