Dag 110 - Last day in Auckland

Howdy! (I've updated a lot. Scroll down!)
-
My last full day in lovely Auckland. Spent some time sightseeing in the suburbs, before we headed back to town again. I sorted out my Magic-ticket for the comming 4-week tour. In the evening I hung out with Michelles friends - we brought some food down to a park by the water and later on we saw a bit of the first movie in the Lord of the Ring trilogy. I had a blast!
-

Morsning!
-
På morgonen var det dags för mormorn att åka hem, hon hade bara bott "hos oss" temporärt för att vila upp sig lite.
Efter att ha lämnat av henne i en ganska charmig förort begav jag och mamman i familjen oss av till familjens sommarhus, som låg precis på hamnplan i en förort. Riktigt läckert får jag lov att säga!
-
Efter det drog jag mig in till stan för att fixa lite med det som komma skulle - en fyraveckorsturné i Nya Zeeland. Valet föll på Magic, och för 2000 svenska kronor får jag nu "fritt" resande i Nya Zeeland i 12 månader. Enda kruxet är att bussarna bara går en väg, och resandet blir naturligtvis inte så fritt som det hade blivit med bil.
-
På kvällen hade Michelles kompisar tagit sig an mig, egentligen hade jag tänkt att hinna köpa fiskegrejer innan detta men eftersom jag alltid har varit noggrann med tider insåg jag att det var bäst att åka hem i tid, vilket jag även gjorde.
-
Träffade på ett stort gäng av Michelles härliga kompisar, köpte med oss mat till en park när vattnet och satt där till det skymde. Killarna försökte lära mig att kasta en rugbyboll ordentligt, vilket gick sådär. Jag plockade fram min volleyboll och lattjade lite fotboll med tjejerna istället. Bra mycket mer manligt!
-
Efter detta drog vi och kollade på Sagan om Ringen - dagen efter skulle jag se inspelningsplatsen till Fylkescenerna, så det kändes grymt att fräscha upp minnet en aning.
Förövrigt var lokalen ganska trevlig - en av tjejerna hade en farbror som hade ett eget företag. Kontoret var en takvåning ett stenkast från vattenbrynet, och därinne fanns en liten hemmabioanläggning. Inte fy skam!
En av killarna skulle skjutsa hem mig, men han kom med det fenomenala förslaget att runda av med en vända kring Donken. Sagt och gjort, och jag fick min dagliga glass!
-



Me and Michelles lovely grandma!

Auckland surroundings, New Zeeland.

Sommarstugan, Auckland, New Zeeland.

Duck! Auckland, New Zeeland.

Nya Zeelandsk hoena? Auckland, New Zeeland.

Auckland seen from the Harbour Bridge, New Zeeland.

KEBAB!

Some high quality hangout. Auckland, New Zeeland.

A lovely evening! Auckland, New Zeeland.

Movie time! Auckland, New Zeeland.

Night snack at McDonald's! Auckland, New Zeeland.
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0