Dag 116 - Wellington

Morsning!

-

Strandad i Turangi. Igen.

Efter gårdagens lilla misslyckande med att komma bussen gjorde jag ett nytt försök idag. Gick till samma busshållplats där jag blivit avsläppt, och där jag sett att bussar stannat tidigare. Efter att ha väntat i 40 minuter ringde jag upp och undrade var bussen tagit vägen, men fick då reda på att bussen redan hade åkt. Den hade tydligen väntat i 20 minuter, samt tagit en vända runt kvarteret i jakt på mig. Tydligen hade jag väntat på fel busshållplats - bussen väntade på mig på andra sidan byggnaden där jag satt. Känns ganska bittert, i och med att jag verkligen behövde komma mig iväg från den här hålan.

-

Ville inte betala massa pengar för att ta mig vidare, så det fick bli att förlita sig på kartongpapper och en tumme i luften. Gick fint, tog väl 20 minuter innan jag hade lift med Ray, 79 år, till en grannstad till Wellington. Fick gratis skjuts (om än en ganska vinglig sådan) och en intressant livshistoria på köpet.

Jag berättade hur mycket jag älskade Nya Zeeland, att landet hade allt man kan önska sig och därtill ett oerhört gästvänligt folk.

"Thats one of the reasons that I love NZ so much - the hospitality, everyone's so helpful!" sade jag till Ray.

"That's whats life's all about" replikerade han snabbt.

-

Efter att ha åkt tåg den sista biten nådde jag Wellington, där träffade på två killar jag lärt känna på Magicbussen, den ene killen var dessutom med på fallskärmshoppningen. Vi, tillsammans med en välskapt Nya Zeeländsk tösabit, gav oss ut och strosade runt i Wellington strax innan skymningen. Dessvärre kom regnet...

Glaciers. On the way to Wellington.

Glaciers. On the way to Wellington.


On the way to Wellington.


War Museum in the middle of nowhere. On the way to Wellington.


On the way to Wellington.

Sam bought some ice cream! On the way to Wellington.


Sam is being productive with (t)his blog. On the way to Wellington.


Bye mate! On the way to Wellington.


One last look at the pimped ride. On the way to Wellington.


Wellington!

Wellington!


Wellington!

This is more or less the way I've been living for 4 months. I'm starting to long for my own room!
-
Over and out.

/Sam


Kommentarer
Postat av: Martin

Riktigt snygga bilder

Nästan man blir avundsjuk på dig ju....

En annan får ju åka till Shanghai och ShenzHen...

2010-02-21 @ 00:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0