Dag 68 - Zoo och Victoria Peak

Morsning! (Mitt Internet är urkasst, så bilder kommer när dom kommer - just nu är det körigt med planerande, hämtande av VISA-kort, tågresor och lite annat smått och gott.)
-
Fyra pigga ynglingar begav sig ut på Hongkong Island någon gång kring middagstid.
Väl där strosade vi oss upp mot The Tramp, världens brantaste spårvagn byggd av britterna för sisådär 100 år sen. På vägen lyckades vi strosa på ett zoo, som vi spenderade någon timme i. Vi satte oss på en parkbänk i det fina vädret, och det hela urartade till en fotosession när lite asiatiska damer fick syn på oss. Som vanligt lämnade jag bort min kamera, tanken är att göra ett collage med mig och poserande asiater när jag kommer hem.
-
Efter detta var tanken att ta spårvagnen till toppen för att se neondjungeln tändas över staden, naturligtvis tyckte ett par hundra turister till att detta vore en idé. Det hela slutade med att vi tog en taxi upp mot toppen, varifrån vi njöt av utsikten och Burger King.
-
Efter detta drog vi oss hemåt, för att senare på kvällen käka sushi. Debut för egen del, så illa var det faktiskt inte.
Måste säga att jag älskar Hongkong. Mixen av kinesiskt och brittiskt är riktigt trevlig, jag kommer mer än gärna tillbaka, dock med lite mer pengar i plånboken den gången. Hongkong och S:t Petersburg är favoritstäderna so far!
-











-
Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: Martin

Ser ju nästan ut som en ny flickvän där på bänken :)

2010-01-09 @ 08:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0