Dag 70 - Yangshou


-
Anlände till hostellet med Ruben på förmiddagen. Vi delade rum, 25 kronor var för två sängar och eget badrum, vilket är helt okej.
Efter att ha checkat in begav jag mig för att hyra en cykel, målet för dagen var Moon Hill, en stor klippa nån knapp mil bort. Varför den heter just Moon Hill kanske ni förstår på bilderna nedan. På hostellet träffade jag på en sydkorean, Singloud, som hängde på mig till Moon Hill. Cykelturen gick genom ett oerhört vackert jordbrukslandskap med karstberg, som här och var stack upp ur det annars platta landskapet. Vädret var kanon, och utsikten från Moon Hill var riktigt imponerande.
-
I Yangshou anordnas varje kväll en ljusshow, som är koreograferad av samma kille som koreograferade öppningsceremonin till OS i Peking 2008.
Jag, Ruben och Singloud skulle alla gå på den, dessvärre var jag och Singloud lite sena hem från Moon Hill. Vi drog och käkade, själv slängde jag i mig maten och drog tillbaka till hostellet för att stanna bussen. Dessvärre hade koreanen lite problem med att hitta tillbaka, så det slutade med att vi fick åka utan honom.
Ljusshowen bestod av 600 människor, och var riktigt, riktigt imponerande! Till och med värd det lite väl turistiga priset 150 kronor. Som tur var fick Singloud åka dagen efter.
-
Det fantastiska vädret i kombination med riktigt trevligt sällskap gjorde dagen till en av de mest minnesvärda hittills på resan!
-
Diskussion längs med färden:
"So you can tell if people are swedish?"
"Sometimes, at least you can tell that they're nordic"
"Ahaaa! And what about us? Can you tell if a guy is from Korea, Japan or China?
"Do you mean that there is a difference?"
"Daaaah! Of cooourse there is!"
Morsning!
-
Anlände till hostellet med Ruben på förmiddagen. Vi delade rum, 25 kronor var för två sängar och eget badrum, vilket är helt okej.
Efter att ha checkat in begav jag mig för att hyra en cykel, målet för dagen var Moon Hill, en stor klippa nån knapp mil bort. Varför den heter just Moon Hill kanske ni förstår på bilderna nedan. På hostellet träffade jag på en sydkorean, Singloud, som hängde på mig till Moon Hill. Cykelturen gick genom ett oerhört vackert jordbrukslandskap med karstberg, som här och var stack upp ur det annars platta landskapet. Vädret var kanon, och utsikten från Moon Hill var riktigt imponerande.
-
I Yangshou anordnas varje kväll en ljusshow, som är koreograferad av samma kille som koreograferade öppningsceremonin till OS i Peking 2008.
Jag, Ruben och Singloud skulle alla gå på den, dessvärre var jag och Singloud lite sena hem från Moon Hill. Vi drog och käkade, själv slängde jag i mig maten och drog tillbaka till hostellet för att stanna bussen. Dessvärre hade koreanen lite problem med att hitta tillbaka, så det slutade med att vi fick åka utan honom.
Ljusshowen bestod av 600 människor, och var riktigt, riktigt imponerande! Till och med värd det lite väl turistiga priset 150 kronor. Som tur var fick Singloud åka dagen efter istället.
-
Det fantastiska vädret i kombination med riktigt trevligt sällskap gjorde dagen till en av de mest minnesvärda hittills på resan!
-
Diskussion längs med färden:
"So you can tell if people are swedish?"
"Sometimes, at least you can tell that they're nordic"
"Ahaaa! And what about us? Can you tell if a guy is from Korea, Japan or China?
"Do you mean that there is a difference?"
"Daaaah! Of cooourse there is!"







Galler att passa pa nar pojkvannen star bakom kameran!


Baesta saettet att bli av med foersaeljarna aer att anvaenda kameran!












-
Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: Martin

Snygg min på näst sista kortet :)



/Martin

2010-01-13 @ 20:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0