Dag 72 - Mot Kunming

Morsning!

-

På schemat för dagen stod en resa österut, till staden Kunming. Jag har börjat skynda på min resa lite för att överraska min gode vän Anders Halldén på Koh Samui i Thailand, innan han åker därifrån den 17:e januari.

Jag hade lite tid på förmiddagen, som jag hade tänkt att spendera med en cykeltur till Drakbron, nån timmes cykelväg bort. Dessvärre lyckades jag försova mig med ett antal timmar, så min cykeltur fick kortas ner till en 20-minutersrunda längs flodbanken. Därefter begav jag mig hemåt, för att komma med bussen till Guilin i tid, varifrån tåget till Kunming avgick.

Här skiljdes även mina och Fabians vägar - Fabian stannar kvar lite längre i Kina, medan jag beger mig in i Laos. Jag tackar för tiden och säger lycka till!

-

Träffade förövrigt på en medelålders herre från Vitryssland på tågresan. Han var väldigt mån om att berätta vad Tommy Salo pysslade med för några år sen, ett par gånger om dessutom. Gubben var trots sin stolthet över den där ödesdigra hockeymatchen en riktigt trevlig prick. Han berättade lite om resande i Östeuropa, som faktiskt lät riktigt intressant, även om det är ett kapitel som inte får plats på den här resan.

Li-flodens strand.

Yangshou.

Varldens godaste grillspett, 2 kronor styck!

-

Over and out.

/Sam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0