Dag 78 - Mot Bangkok

Morsning! (Bilder kommer naer tid finns!)

-

Vaknade upp i Vang Vien, målet var att hinna med den berömda tubingen innan jag skulle med bussen. Då det drog ut lite på tiden med packning och då jag är allmänt seg blev det ganska sent, så jag fick paddla på lite för att hinna i tid. Nu är det ju inte själva tubingen i sig som drar tusentals med backpackers, utan mer alla linbanor, rutschkanor och barer som flockas kling flodstranden. Eftersom jag var där så tidigt som halv tolv hade inte naturligtvis inga ynlingar orkat sig dit, utan jag gled fridfullt på min ring på floden, helt ostört. Dessvärre hade inga ställen eller aktiviteter öppnat, så det blev inga linbanor ut i floden för min del.

-

Vid halv två satte jag mig på bussen till Vientienne, Laos huvudstad, där en anslutningsbuss till Bangkok väntade. Träffade på en görskön svensk på anslutningsbussen till Bangkok, som jag delade säte med. Samma ålder som mig, samma situation - båda funderar på att läsa Industriell Ekonomi i Lund - och jobba utomlands en tid (läs nästa höst/vinter/vår) innan studierna! Vem vet, vi kanske blir klasskamrater en vacker sensommardag i Lund....

Helt okej vy från sovrumsfönstret. Tror vi gav 20 eller 25 spänn var för den...

Den berömda tubingen, på den folktomma delen av dagen.

Vattenrutschkana.

Betongbungalows.



För några veckor sedan, i Xiamen, sa hippien Joseph: "Skippa Vang Vien, det är en backpackerhåla där folk sitter och glor på Vänner!"...

 

Over and out.

/Sam


Kommentarer
Postat av: Sverker

Hej på dig,



Om två veckor 2/2 åker jag med familjen till Ho Chi Minh stad i tre dagar för att sedan åka ut till Phan Thiet för att sola ca 10 dagar. Har du tänkt att åka till Vietnam? Vi kanske springer på varandra!



Hälsningar



Sverker

2010-01-18 @ 11:37:18
Postat av: Samuel

Tjena Sverker!



Hoppas allt star bra till.

Din tanke var verkligen god, men mitt plan till Sydney lyfter den 3:e ifran Kuala Lumpur. Det aer mojligt att jag flyger ifran Ho Chi Minh den 2:e till Kuala Lumpur, men jag vet faktiskt inte om det blir Vietnam just nu.



Star i valet och kvalet mellan Kambodja (las Angkor Wat)och Vietnam (Phu Quoc) i tva veckor, eller att aka till Filippinerna. Kommer fatta beslut om nagon dag i Singapore - har vi tur kanske vi ses pa flygplatsen i Ho Chi Minh!



Ha det bra pa semestern!



Halsningar,



Samuel

2010-01-18 @ 17:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0