Dag 79 - Mot Anders Halldén

Morsning!
-
Vaknade upp i Bangkok vid 6-tiden på morgonen. Sov som en gris under natten, även om det var en sittbuss. Tacksamt anlag från min far, som då och då lyckas hålla sig vaken under förtexterna då han kollar på en film. Splittade taxi med ett gäng från bussen till flygplatsen, som jag kom till vid 7-tiden. Det var dags för resans allra första flygresa, och får jag säga det själv är det lite småhäftigt att ha åkt kollektivt till Bangkok från Göteborg (nåja, båtresorna borträknat kanske). Den som fick mig att bryta bubblan var min gode vän Anders Halldén, som sedan en tid tillbaka ankrat på Koh Samui. Jag hade fått lite insidertips av Patrik, som jag visste åkte med Anders.
-
Jag gick till disken och köpte mig en stand by-biljett för 800 spänn. En dryg timme senare satt jag på planet. Anders blev naturligtvis ganska paff när jag smög upp bakifrån, la handen för ögonen och sa "Guess who?". Ett riktigt trevligt återseende, och Anders paffa ansiktsuttryck var definitivt värt hemlighetsmakeriet och den senaste tidens hektiska resande!
Dagen spenderades i solen, och resans första dopp i havsvatten avklarades.
Kvällen spenderades med käk och lite shopping i Chaweng. Shoppingen blev för min del som vanligt ganska billig. Eftersom allt jag köper innebär extra vikt på ryggen, låter jag helt enkelt bli att köpa saker.
-
Första flygresan...
Rainbow warrior?!
Mannen, myten, legenden - 90 kilo stål!
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0