Dag 81 - Surfing

Morsning! (Nya bilder h)ar kommit upp, har äntligen tiilgång till dugligt Internet. Senare under dagen ska jag se till att komma ikapp!
-
Drog till grannstaden, Changweng Beach idag med Anders och Tina. Här var sanden lite vitare och vattnet lite blåare, dessutom tycktes vågorna vara tillräckligt stora för att göra vågsurfingdebut. Sagt och gjort, jag hyrde en bräda i två timmar för 90 spänn och begav mig ut på det böljande blå.
-
De kommande två timmarna var en gigantisk flopp. Större delen av tiden spenderades med att kvälja upp saltvatten och låta bli att bli dödad av min egna bräda, som envisades med att slå emot mitt ansikte så fort jag försökte paddla över en våg. Jag fastnade mest där vågorna bröt, och kom jag väl ut ur skummet var vågorna för små och jag för dålig för att komma upp.
När jag slutade 2 timmar senare gjorde jag det totalt utmattad och med en uppskrapad mage. Det närmaste jag hade kommit surfning var ett par tre åk liggandes på magen, hela vägen upp på stranden vilket fick mig att likna en strandad val. Jag får i alla fall trösta mig med att jag bjöd Anders på ganska många goa skratt...
-
På kvällen gick hela gänget ut och käka på en svenskägd restuarang. För första gången sen jag lämnade min kära hembygd för snart tre månader sen blev det potatismos, köttbullar och en gräddig brunsås - underbart!
-
Over and out.
/Sam
Morsning!
-
Drog till grannstaden, Changweng Beach idag med Anders och Tina. Här var sanden lite vitare och vattnet lite blåare, dessutom tycktes vågorna vara tillräckligt stora för att göra vågsurfingdebut. Sagt och gjort, jag hyrde en bräda i två timmar för 90 spänn och begav mig ut på det böljande blå.
-
De kommande två timmarna var en gigantisk flopp. Större delen av tiden spenderades med att kvälja upp saltvatten och låta bli att bli dödad av min egna bräda, som envisades med att slå emot mitt ansikte så fort jag försökte paddla över en våg. Jag fastnade mest där vågorna bröt, och kom jag väl ut ur skummet var vågorna för små och jag för dålig för att komma upp.
När jag slutade 2 timmar senare gjorde jag det totalt utmattad och med en uppskrapad mage. Det närmaste jag hade kommit surfning var ett par tre åk liggandes på magen, hela vägen upp på stranden vilket fick mig att likna en strandad val. Jag får i alla fall trösta mig med att jag bjöd Anders på ganska många goa skratt...
-
På kvällen gick hela gänget ut och käka på en svenskägd restuarang. För första gången sen jag lämnade min kära hembygd för snart tre månader sen blev det potatismos, köttbullar och en gräddig brunsås - underbart!

Mot stranden!

Chaweng Beach!


Middag!

Himmelskt!

Svaermorsdroemmar!
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0