Dag 82 - Sandra och Malin sluter upp

Morsning!

-

Idag var det dags för ännu ett glatt återseende - kring lunchtid dök Sandra och Malin upp, som för närvarande är på resande fot i Thailand. Tidigare under veckan har jag sovit på en madrass i Anders och Niklas rum, men nu gick jag, Sandra och Malin ihop och delade på ett större rum.

-

Vår pool ligger i anslutning till stranden, så det brukar bli lite omvartannat när man vill svalka sig. Det har blåst ganska mycket på sistone, så man brukar tumla runt och fylla badbyxorna med grus ett par gånger om innan man kommer ut en bit i vattnet. Jag köpte en liten bodyboard av en strandförsäljare, som jag tänkte surfa på. Patrik påpekade att det stod "Age 3-6" på baksidan, men trots detta blev det ett par härliga åk nerför vågorna. Dessvärre slutade oftast dessa rakt ner i den inte alltför finkorniga sanden, vilket fick till följd att jag kände mig ganska blästrad på kvällen.

-

Då Anders inte lider av avsaknad av manlighet, hade vi endast sett ett par minuter av mitt filmval Fantomen på Operan kvällen innan. När jag nu delade rum med hormonellt likasinnade, passade det lite bättre att se denna musikalfilm på kvällen. Efter detta skulle jag bara kolla flygbiljetter lite snabbt, Nya Zeeland börjar ju krypa närmare. Jag lyckades göra ett riktigt kap - jag hittade ett flyg som avgår den 3:e februari från Kuala Lumpur till Brisbane. Därifrån blir det ett byte till ett lågprisflyg till Sydney, och från Sydney flyger jag sedan vidare till Auckland och Nya Zeeland den 7:e februari. Endast 2700 kronor gick kalaset på - jag hade räknat med mer än det dubbla! Det var en hel del meck innan man lyckades sy ihop allt, då det rör sig om singelbiljetter med lågprisbolag från stad till stad. Vill man så går det att resa billigt, även om det tog ganska många timmar av systematiskt letande på diverse sidor. Skönt att impulsshoppa flygresor!

-

Nu återstar bara att komma på vad som händer innan den 3:e februari, jag kommer ha närmare 2 veckor att slå ihjäl någonstans. Jag är sugen på att spendera dessa på en öde paradisstrand, så Filippinerna ligger bra till. Kanske blir det Kambodja och Vietnam en kort sväng. Eftersom det går billiga flyg från Singapores flygplats till de flesta destinationerna i Sydostasien, bestämde jag mig för att åka dit ifrån Phuket och därifrån styra upp mina planer. Det skadar ju inte att man råkar få ett till land i tävlingen med Tobbe...

Ett av alla nyfoeraelskade par paa gatorna haer. Det svaermar av vaesterlaendska maen med valfyllda magar som alla har en liten thaivaen vid sin sida.

Nya rumskamrater!

 

-

Over and out.

/Sam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0