Dag 83 - Sista dagen med Anders - och han blir förföljd!

Morsning! (Nu boerjar jag komma ikapp lite, alla inlagg hittills aer kompletta med bilder!)

-

Hade på sistone fått en hel del sol, så jag använde första halvan av dagen till att fixa klart med flygbiljetter och skriva ikapp lite här på bloggen. När jag väl pallrade mig ut blev det lite jetski-åkning för min del. Grymt kul, även om jag måste erkänna att jag var ganska kass. Det gick en del sjö, men snabbt gick det ändå - 85 km/h känns ganska fort sådär på vattnet. 1060 kubik var det att leka med, så det kändes när man tryckte på gasen vill jag lova! Tryckte man på lite när man närmade sig en våg fick man en ganska skön luftfärd. Adrenalinnivån var ganska hög när jag angjorde land igen...

-

Anders har lyckats få en liten förföljare här på resan. Tidigare under veckan råkade Anders ut för en liten fadäs som slutade med ett sprucket revben. På sjukhuset lyckades han, ganska fullproppad med smärtstillande, charma en 30-årig sköterska som sedan dess gjort vad hon kunnat för att träffa denne charmige Veddige-yngling. Efter ett besök tidigare under veckan samt ett flertal sms och telefonsamtal som Anders konsekvent nonchalerat, ville denna bastanta dam fortfarande inte ge upp hoppet. Då det var sista dagen för oss alla på hotellet tog hon en sista chans - först ringde hon Anders två gånger, men eftersom Anders vägrade att svara med dök hon istället upp oanmäld på hotellet. I handen hade hon en liten present, ett sista desperat försök att få Amors pilar att gå den väg hon önskade. Tji fick hon, men Anders blev en t-shirt rikare.

-

Senare på kvällen var det dags att ta avsked av gänget och framförallt Anders, innan jag begav mig vidare med Sandra och Malin morgonen därpå. Anders hade köpt en volleyboll tidigare under veckan, som jag fick som en liten avskedsgåva. Anders skrev en sista värlformulerad hälsning, och jag lovade att vi till sommaren ska lattja med samma boll, men då på stränder på betydligt nordligare breddgrader. Och Anders, en av mina trognaste bloggläsare - tack för en grymt rolig vecka!

Jetski!

Stek!

Kalsongboll. Fick dock ett abrupt slut naer min hoegerfot hittade ett bakhuvud med en 7-meterspassning. Av detta laerde jag mig att solande damer aer ett grinigt slaekte!

Det aer viktigt att ta igen sig efter en tuff dag pa stranden.

Fyndiga namn!

Sahar bra kanns det att hosta med ett sprucket revben...

Tack foer den haer veckan - det var grymt kul!

-

Over and out.

/Sam


Kommentarer
Postat av: anders

HAHA, du måste ha tatt den sista bilden under sista kvällen väl? för de e stort mörker i mitt huvud :D haha

2010-01-21 @ 17:32:07
Postat av: anders

hahaha! den här bilden minns inte jag att du har tagit sam! haha stooort mörker i mitt huvud från denna kväll! hahaha :D

2010-01-21 @ 17:35:30
Postat av: Jocke

Hej Sam,



Lite tips:



- Nara flygplatsen pa Phuket finns en mkt bra restaurang: Nai Yang Seafood.

- Koh Payam pa ostksten nara Burma ska vara ode och bra

- Koh Lipe nara gransen till Malaysia, lite mer utvecklat

- Perhentian Islands pa Malaysias nordostkust, ode om man vill och bra snorkling

- Pulau Besar pa Malaysias vastkust, var helt ode nar jag var dar (iofs 8 ar sen)

- Tycker ocksa du ska aka upp till Bangkok igen, det ar en unik plats...



Ar i Auckland nu. Skriv ett mail sa styr vi upp en rendevouz. Har en hel sack med tips...



[email protected]

2010-01-23 @ 04:13:10
Postat av: s

s

2010-01-23 @ 15:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0