Dag 87 - Sentosa Island

Morsning!

-

Hakade på en indier, Aly, ifrån hostellet idag. Han har pluggat i Singapore i 3 år och kunde därför staden utan och innan, vilket var riktigt bra. Drog till ett shoppingcenter med enbart elektronik. Efter att ha gått igenom lite av de fem våningarna med butiker och bett om hjälp, visade det sig att det bara var kabeln till min hårddisk som inte var som den skulle. En ny kabel och allt var som det skulle!

-

Efter detta käkade vi lunch, för att sedan dra vidare till Sentosa Island. Där strosade vi runt, slog oss ner då och då på de konstgjorda stränderna och jag tog ett par dopp i havet. Sanden var faktiskt riktigt fin, tydligen är den importerad ifrån Malaysia...

-

Efter att Aly lämnat fastnade jag i en National Geographic-butik som vi varit i tidigare under dagen. De hade jättefina fotoutställningar, men även lite blädderexemplar på deras böcker. Jag blev kvar där i säkert två timmar och tog lite anteckningar på häftiga ställen i Nya Zeeland, samt snackade lite resor med personalen. Den ene killen var filippinier, och berättade för mig hur jag skulle ta mig till Boracay dagen efter. Resten av kvällen spenderades med förberedelser på hostellet, eftersom jag hade ett plan till Manila tidigt morgonen därpå.

Fin utsikt!

Over and out.

/Sam

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0