Dag 123 - Mot Wanaka

Morsning!
-
Lämnade Franz Josef i ottan för att bege mig mot Queenstown. Det första stoppet på vägen var Lake Mathewson, även kallad Mirror Lake, som vid bra väder ger en häftig spegelbild av Mount Cook, det högsta berget på den södra hemisfären. Vackert var det allt!
-
På väg mot Queenstown bestämde jag mig däremot för att stanna till i Wanaka över natten. Brian och Samantha, som jag träffat på tidigare på Magicbussen, gick också av här. Fantastiskt vackert var det, och både jag och Brian sa ganska omgående att vi kunde tänka oss att bo här. Någon gång på eftermiddagen hände dessvärre något olustigt med kameran och minneskortet blåstes, så korten ifrån gårdagens glaciärvandring och första halvan av dagen försvann. Dessa går som tur är att återskapa med diverse program, värre är det med 60-talet filmer runtom Nya Zeeland... Tar med mig minneskortet hem till Svealand och hoppas kunna återskapa filerna där.
-
Drog ner till Wanakas fiskeaffär ganska omgående, för att få lite tips och köpa lite nya drag. Tjejen som jobbade där skulle precis gå av sitt skift, och erbjöd mig skjuts ut till floden, som de flesta andra vattendrag i det här landet höll öring och regnbåge. Fångade en och tappade två små regnbågar, men jag hade även något större. Naturligtvis kastade jag bort mina nya, alldeles för dyra drag.
-
När mörkret fallit påbörjade jag en lång vandring hemåt i månen och stjärnornas sken, men ganska snart såg jag ett par strålkastarljus i fjärran och kunde inte låta bli att höja tummen. Några sekunder innan bilen stannade fick jag se en livs levande pungråtta, men ett dunkade ljud från däcken sade mig att han inte var helt kurant senare på kvällen...

Wanaka.

Clutha River, Wanaka.

Rainbow Trout, Clutha River, Wanaka.

Fisherman Sam - a pic for future grandkids! Clutha River, Wanaka.

-
Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blev det en dunkråtta då?

2010-03-11 @ 15:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0