Dag 126 - Third day in Queenstown

Morsning!

-

Planen för morgonen var ett fiskepass, men efter att ha gått upp och kollat på spöregnet sov jag ytterliggare ett par timmar med gott samvete. Efter handling och frukost begav jag mig ner mot stan, för att trycka i mig en monsterglass på ett café, för att kunna använda deras Internet. Ringde även företaget som jag köpte kameran av, som kom med den olustiga överraskningen att kameran inte skulle dyka upp hos dem förrän på onsdag (idag är det måndag, och jag kommer inte få grejerna förrän på fredag). Jag blev ju naturligtvis ganska bitter, eftersom jag pratat med en kille som tidigare sagt att varan skickas samma dag som beställningen görs, om varan finns i lager, vilket den gjorde. "Ja, men... vi har vårat lager i Singapore" var ursäkten jag fick.

-

Till en början var jag ganska bedrövad, eftersom jag nu är tvungen att vänta på grejerna till fredag och då inte kommer hinna upp till Auckland i tid. Efter att ha ringt till Mrjet var det hela löst - mitt flyg gick att omboka! Så nu kommer jag att spendera nån vecka till i NZ, så att jag verkligen får se det jag vill se och inte behöver hoppa över halva landet för att hinna till flyget. Snackade även med min kompis David via Skype ett bra tag, som nu befinner sig i staterna. Vill det sig väl möts vi upp där!

-

Drog och försökte landa en firre på kvällen, men det blev ingen middag den här gången heller. Drog vidare till ett gemytligt ställe här i närheten på kvällen, där städaren från vårat hostel bjöd på en lite akustisk konsert. Passade naturligtvis på att riva av Time of Your Life tillsammans med en utav killarna, det gäller ju att passa på när man får chansen...

Lake Wakatipu, Queenstown, New Zealand.

Lake Wakatipu, Queenstown, New Zealand.

-

Over and out.

/Sam


Kommentarer
Postat av: Anders

Gott att det löste sig för dig. Själv har jag riktigt dåliga erfarenheter av Mr Jet. Inte några som jag skulle använda mig av igen. Lovade guld och gröna skogar och sålde hotelrum som inte fanns. Sedan var de riktigt otrevliga när de skulle ordna upp det. Vilket de inte heller gjorde

2011-03-06 @ 19:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0