Dag 131 - Andra dagen i Milford

Morsning! (Howdy! Check out the new pics from Milford. I don't have time to upload the pics for this post now, but enjoy yesterdays pics meanwhile - some of them are quite nice! / Eftersom det blev så galet mycket bilder uppladdade till gårdagens inlägg, så hinner jag helt enkelt inte med att ladda upp mer ikväll. Det är svårt att sålla bland sådana bilder...)
-
Eftersom jag skippat sovsäcken och inte fått något täcke, sov jag i endast ett tunt sovlakan. Någon hade öppnat fönstret, så jag vaknade halvt stelfrusen alldeles för tidigt. Utnyttjade dock detta tidiga uppvaknande till att fota lite i fjorden under dagens första timmar. Fortsatte dagen med att fiska och snurra runt lite i bushen, innan jag drog på lunch på byns enda restaurang. De sålde lite vykort, som jag stod och beundrade. Drog sedan tillbaka till hostellet där en kille började prata med mig angående fisket, varpå han berättade att han brukade komma ut hit och fylla på lite vykort. Jag berättade att jag precis köpt ett utav dem och att jag tyckte de var oerhört vackra, varpå han tackar - jag hade stött på fotografen till vykorten jag just beundrat!
-
Han följde med ner till vattnet och tog även lite foton på mig när jag fiskade. När jag sa hejdå stack han till mig ett paket med hela samlingen vykort han hade, snäll kille det där!
På eftermiddagen klev jag på bussen till Queenstown, där jag checkade in på hostellet jag redan spenderat för mycket tid på. Inte nog med att jag fick samma rum - utav de åtta bäddarna var bara en ledig - samma som jag tidigare ockuperat!

Breathtaking...Milford Sound, New Zealand.

Ojsan hoppsan! Milford Sound, New Zealand.

Milford Sound, New Zealand.


Some random fish - Milford Sound, New Zealand.

"Tourists will come to far famed Milford Sound in large numbers to see one of the many wonders of New Zealand"

Milford Sound, New Zealand.

Den vita randen beror på trädlavin - de översta träden har helt enkelt gett vika och dragit med sig de andra ner!
The white line reveals a tree avalanche. Milford Sound, New Zealand.

Trout! Milford Sound, New Zealand.

There's probably gonna be worse days in life! Fishing in Milford Sound, New Zealand.

The friendly postcard guy.

Milford Sound, New Zealand.

On the way back to Queenstown.

My lovely bed in Queenstown!

-
Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Var ett tag sedan ett vykort damp ner nu!! : )

2010-03-20 @ 20:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0