Dag 133 - Dunedin

Morsning!
-
Idag kom jag äntligen ifrån Queenstown. Destinationen var Dunedin, som betyder Edinburgh of the South keltiska. Det var hit skottarna bosatte sig när de kom till Nya Zeeland. De blev rika på guldhandeln, och kunde därför smälla upp byggnader som liknade de i deras kära hemland.
-
Det första som hände på eftermiddagen var en tur på Cadburys, som gör den godaste chokladen på denna sidan ekvatorn. Ganska intressant att se hur chokladen görs, dessutom fick vi gott om smakprover. Vi fick även veta att genom att komma ihåg infon kunde man senare vinna mer choklad. Genom att ropa först/högst ropa det rätta svaret kunde man vinna ännu mer choklad. Med choklad som lockbete hade jag försökt komma ihåg allting, och som ni vet är jag varken tyst eller trög när det gäller att tjöta. Jag kan avslöja att jag mådde ganska dåligt när vi väl var klara med turen...
-
Dunedin är övrigt Nya Zeelands studentstad, så när jag berättade för Michelle att jag var påväg hit var hon inte sen att berätta för sina kompisar att jag var på g. Därför trallade jag hem till en av Michelles barndomskompisar efter chokladturen. Middagen stod på bordet när jag anlände, inte helt fel!
Efter middagen blev jag, enligt min ganska dåliga vana, fast på ett Internetcafé halva natten. Hittade ett galet skönt Youtube-klipp på Premier Leagues roligaste spelare, Jimmy Bullard, som lirar i Hull City. Enjoy!
http://www.youtube.com/watch?v=ukn0D5DLYxg&feature=related











-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0