Dag 135 - Sightseeing in Dunedin

Morsning! (Check out all the new pics from day 134!)

-

Fick en fin present på posten idag - minneskort och batteri till kameran!

Spenderade förmiddagen med att tvätta och städan väskan på all gammal skit.

-

Drog mig sedan ut på staden och körde lite gammal hederlig sightseeing, vilket innebär en stads alla katedraler. Skottarna gjorde ett bra jobb med dessa under 1800-talets andra hälft! Finns något med stora katedraler som alltid gör dem sevärda. Inte för att dessa kom i närheten av Il Duomo i Milano eller katedralen i Palma, men ändå sevärda. Imponerande byggen helt enkelt!

-

Efter detta drog jag och två tyskor bort för att traska upp för världens brantaste gata. Undrar vilket Guiness-rekord i ordningen det var man besökte på den här resan. Inte så mycket att hänga i granen, men brant var den allt. Fanns väl inte så mycket bättre saker att göra i Dunedin en eftermiddag där termometern kröp under 10 grader...

-

På kvällen visade jag Deutschland über Alles hur man spelar biljard. Vet inte vad det är som gör det, men det känns alltid bra att slå tyskar.

Over and out.

 

/Sam


Kommentarer
Postat av: Malmen

Jag har kört en fullastad Toyota Corolla hela vägen uppför Baldwin Street. Det var verkligen precis att den klarade av det utan att dö.



Ta mig tillbaka till denna fantastiska ö!

2010-03-31 @ 23:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0