Dag 136 - Lake Tekapo

Morsning! (CHECK OUT ALL THE NEW PICS FROM DAY 134)

-

Idag gick bussen mot Lake Tekapo, en sjö med vatten blåare än något tropiskt hav jag någonsin sett.

På vägen passerade vi Mouraki Boulders - stora, klotformade stenar, lite halvt malplacerade på en sandstrand på Nya Zeelands östkust.

-

Väl framme i Lake Tekapo fick jag höra om helgens fisketävling, och bestämde mig för att stanna 3 nätter.

Föraren hade samlat in pengar från alla på bussen och anordnat en grillning för kvällen, innan detta försökte jag att drilla en fisk. Gick inget vidare den här gången heller...

-

Efter en trevlig grillning samlades hela gänget framför den öppna brasan, där de spelade kort, lade pussel och skrattade ikapp. Utanför fönstret strök en yngling från andra sidan jorden och önskade sig tillbaka till den halländska myllan - inte en enda liten mask fanns att finna i den torftiga jorden!

-

Utan mask och lite halvt köldstel klev jag in i gemenskapen ett bra tag senare. Träffade på en skåning som hette Jonas, som varit ute på resande fot i lite knappt ett år. Det blev efterlängtad fotbollsprat på vårat kära modersmål inpå småtimmarna. Kändes skönt att stå där på andra sidan jorden och prata om hur man kunde matcha Sidleds-Danne i kvalet, eller det ofattbara faktum att Kim Källström fick slå den där förödande straffen mot Danmark på Stadion...

The hammered hedgehog?!

-

Over and out.

/Sam


Kommentarer
Postat av: Martin

Wow, det var blått vatten.....

2010-04-04 @ 11:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0