Dag 56 - Från Shanghai till Hangzhou

Morsning!
-
Adjö till bror.
Hela natten spenderades med att säkerhetskopiera min hårddisk. Föga förvånande hängde det på minuter, men jag hann föra över det viktigaste innan Martin stack vid kvart över 7. Alltid lika trevligt att återse sin bror, men det kändes ganska tungt att han åkte för att fira julen hemma i Värö medan jag förmodligen kommer fira den i en håla på Kinas östkust. Jag har i alla fall vunnit vadet mot Marcus, vilket om jag inte minns fel kommer resultera i en pizza när jag kommer hem. Marcus var helt övertygad om att jag skulle vara hemma till jul... Vilketsom, Martin skall ha ett stort tack för all givmildhet!
Farväl till Shanghai - Entré till Hangzhou
Efter två timmars sömn slöt Fabian upp för en sista hotellfrukost. Efter det begav vi oss för att byta ett par jeans Fabian köpt dagen innan. Efter det begav vi oss tillbaka till hostellet för att hämta Fabians grejer, samt få lite hjälp med tågbiljetterna. Vi fick biljetter till ett tåg klockan 6, och efter 1½ timmes tågresa var vid framme på Hangzhous station. Staden är nyrik, ett riktigt entreprenörssäte. Jag hade läst att man kunde se fabriksnya Ferraris på gatorna, men tog detta med en nypa salt...
På väg mot hostellet hade Rolls Royce, Lamborghini, Ferrari, Maserati och Porsche stora och flashiga butiker. Utanför hostellet stod dessutom en sprillans ny Ferrari parkerad. Folk här har pengar - och är oerhört måna om att visa upp det.
Morsning!
-
Adjö till bror.
Hela natten spenderades med att säkerhetskopiera min hårddisk. Föga förvånande hängde det på minuter, men jag hann föra över det viktigaste innan Martin stack vid kvart över 7. Alltid lika trevligt att återse sin bror, men det kändes ganska tungt att han åkte för att fira julen hemma i Värö medan jag förmodligen kommer fira den i en håla på Kinas östkust. Jag har i alla fall vunnit vadet mot Marcus, vilket om jag inte minns fel kommer resultera i en pizza när jag kommer hem. Marcus var helt övertygad om att jag skulle vara hemma till jul... Vilketsom, Martin skall ha ett stort tack för all givmildhet!
Farväl till Shanghai - Ankomst till Hangzhou
Efter två timmars sömn slöt Fabian upp för en sista hotellfrukost. Efter det begav vi oss för att byta ett par jeans Fabian köpt dagen innan. Efter det begav vi oss tillbaka till hostellet för att hämta Fabians grejer, samt få lite hjälp med tågbiljetterna. Vi fick biljetter till ett tåg klockan 6, och efter 1½ timmes tågresa var vid framme på Hangzhous station. Staden är nyrik, ett riktigt entreprenörssäte. Jag hade läst att man kunde se fabriksnya Ferraris på gatorna, men tog detta med en nypa salt...
På väg mot hostellet hade Rolls Royce, Lamborghini, Ferrari, Maserati och Porsche stora och flashiga butiker. Utanför hostellet stod dessutom en sprillans ny Ferrari parkerad. Folk här har pengar - och är oerhört måna om att visa upp det.
Några tanter njuter av solskenet utanför vårat hostel.

Alltid lika underhållande med skyltar på engelska.

Mor och far, om det råkar vara så att ni inte kan komma på någon julklapp till mig, så kan ovanstående bild vara ett hett tips.
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0