Dag 3

Godkväll!
Ska försöka hålla mig kort, skall nämligen upp igen om 5 timmar för att ta tåget till S:t Petersburg. Får be om ursäkt om inläggen saknar styckesindelning, de blir inte riktigt som jag vill när jag väl laddar upp dem...
Vi masade oss upp enligt plan i morse för pianokonserten som var riktigt trevlig. Ljudet var ganska mäktigt får jag säga, har ni tur kommer det ett filmklipp!
Efter detta begav vi oss återigen till donken för att snylta lite på deras trådlösa nätverk.
Resten av dagen spenderades med lite sightseeing. Helsingfors är en ganska grå och alldaglig stad, men lite fint fanns att titta på. När vi sedan skulle gå hem fick vi den första snön på resan, naturligtvis rakt i ansiktet.
Utanför nationalmuseum :)
Två björnar utanför nationalmuseum i Helsingfors...
Naturligtvis var vi beredda på detta, jag hade ju även införskaffat en överdrivet varm vinterjacka. Även om temperaturen ligger runt 0-strecket måste jag ha den uppknäppt för att inte svettas - bra betyg!
Kvällen har återigen spenderats på hostellet, dessvärre hade någon tyckt att min mat såg väldigt lockande ut. Mina nudlar och mitt bröd vilar nu tryggt i någon annans mage och då vi inte ville utsätta oss för mer sibiriska vindar än nödvändigt, delade vi på det vi hade här och fick dras med kurrande magar istället.
Till sist vill jag bara ge lite cred till Gina Tricot. De har allt koll på hur man bygger upp ett varumärke!
Även om jag är tämligen ointresserad av kläder i allmänhet, och damkläder i synnerhet, är det alltid något som får mig att vilja handla där när jag ser deras reklam. Det andas kvalité rätt igenom!
:D
En utav dagens höjdpunkter!

Over and out!
/Samuel

Kommentarer
Postat av: Henriksson

Hoppas du å din polare har de bra! När ni drar igenom det Ryssland så glöm inte att det är otrevligt att tacka nej när någon bjuder på sprit!

2009-10-29 @ 10:46:13
Postat av: Martin

Tror inte att det är kvaliten på bilderna som får dig att vilja handla på Gina Tricot :)



Kul att du uppdaterar bloggen så ofta

2009-10-30 @ 22:23:49
Postat av: Samuel

Jeppe: Ja, här är toppen! Okej, men känns som om de håller den ganska kärt för sig själva vilketsom :)



Martin: Haha, nej, inte riktigt va!

Hoppas du läser den dagligen :)

2009-11-03 @ 01:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0