Dag 139 - Christchurch

Morsning!
-
Åkte vidare till Christchurch idag, där jag sightseeade staden lite snabbt på eftermiddagen. Man fick mot en liten summa klättra upp i tornet på stadens katedral, vilket gav en fin utsikt. Ringde Spike och Ashley angående lite fiske, dessvärre kunde de inte för kvällen men kunde dagen efter. Eftersom bussarna inte går varje dag, går det dessvärre inte alltid att stanna som man vill. Det var till exempel därför jag var tvungen att stanna tre nätter i Tekapo - finns det ingen buss som följer efter, måste man helt enkelt välja mellan 1 och 3 nätter. Bil hade varit det ultimata alternativet i detta landet!
-
Eftersom en natt till i Christchurch hade inneburit att jag inte hade kommit med den bussen jag ville med på Nordön, fick jag helt enkelt tacka nej till laxfisket dagen efter. Hade tänkt att lifta mig ut till flodmynningen, dessvärre visade det sig att flodmynningen låg en halvtimmes bilfärd i från staden. Eftersom jag inte ville riskera att bli utan skjuts tillbaka och behöva vandra fyra timmar i mörkret, avstod jag faktiskt från fisket och tog en lugn kväll på hostellet.













Robert Falcon Scott, the Polar-guy.

Till alla er i NV3b som tittar in här då och då - kan ni gissa vem den här killen liknar?

-

Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0