Dag 146 - A day to remember!

Morsning!
-
Kvart över sju hoppande en Värödräng runt av glädje vid Waitete Stream, Roturoa. Drömfisken som jag väntat på hela resan högg på en liten fluga, och efter en smått dramatisk landning låg hon där, guldig och smällfet. 64 cm och 3,6 kg, en riktig drömfisk!
Killen som hjälpte mig att landa min fisk drog på en öring på 70 cm som vägde lite drygt 3 kilo i kastet efteråt...
-
Lyckades få lift med en ganska lustig kille hem. Han var lite allmänt schizad, helt klart den märkligaste människa som någonsin plockat upp mig, men ändå vänlig och grymt rolig. Hade grymt svårt att hålla mig för skratt när han varnade mig om att lyfta dock: "But maan, no hitchhiking no moore! There's some craaazyyy people out there maaaaaan! They'll rape you, cut you, gut you and then leave you in the ditch maaaaaan!"
-
Tog hand om fiskarna på dagen, tog ett ganska bra tag att filéa och rensa bjässarna på ben.
På kvällen drog jag till en ström väldigt nära hostellet och landade två regnbågar. Den ena fick bli kvällsmat!
-
Over and out.
/Sam Morsning!
Morsning!
-
Kvart över sju hoppande en Värödräng runt av glädje vid Waitete Stream, Roturoa. Drömfisken som jag väntat på hela resan högg på en liten fluga, och efter en smått dramatisk landning låg hon där, guldig och smällfet. 64 cm och 3,6 kg, en riktig drömfisk!
Killen som hjälpte mig att landa min fisk drog på en öring på 70 cm som vägde lite drygt 3 kilo i kastet efteråt...
-
Lyckades få lift med en ganska lustig kille hem. Han var lite allmänt schizad, helt klart den märkligaste människa som någonsin plockat upp mig, men ändå vänlig och grymt rolig. Hade grymt svårt att hålla mig för skratt när han varnade mig om att lyfta dock: "But maan, no hitchhiking no moore brooow! There's some craaazyyy people out there maaaaaan! They'll rape you, cut you, gut you and then leave you in the ditch brooow!"
-
Tog hand om fiskarna på dagen, tog ett ganska bra tag att filéa och rensa bjässarna på ben.
På kvällen drog jag till en ström väldigt nära hostellet och landade två regnbågar. Den ena fick bli kvällsmat!
Just before sunrise. Lake Roturoa, New Zealand.
Sunrise. Lake Roturoa, New Zealand.
Good catch! Lake Roturoa, New Zealand.
8 pounds / 3.6 kg - Lake Roturoa, New Zealand.
Not to bad! Lake Roturoa, New Zealand.
Blood bath, Lake Roturoa, New Zealand.
Comparison! / Inga dåliga filéer... Lake Roturoa, New Zealand.
Volcanic activity, Roturoa surroundings
Nice rainbow trout, Utahina Stream, Roturoa.
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hhaha, härligt att min mobil hänger med fortfarande ;)Även en tumme upp för att du har kvar anders boll, trodde faktiskt inte det. Är texten kvar också? :)

2010-04-17 @ 11:13:09
URL: http://sandraknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0