Dag 147 - Another day of fishing in Roturoa

Morsning!
-
Gick upp vid 05.30, drog tillbaks till Waiteti och drillade två kilosregnbågar på morgonen. Fisken var som galen, eftersom jag fiskade med rom från honorna dagen innan. Killen som jag träffat på tidigare berättade att han kompis gjort samma sak och fått böta 100 dollar för varje ägg han blivit ertappad med, och i min ficka fanns nog 1000 till 2000 ägg. Eftersom jag inte var sugen på att böta 500 000 till 1 miljon kronor, så la jag ner det ganska snabbt. Det blev inga mer fiskar...
-
Efter fisket klippte jag mig. Gav stränga order om att inte ta för mycket hår, eftersom surffrillan inte skulle förstöras...
Kvar blev en lång lugg och två fladdrande öron. 70 spänn skulle det ha kostat, men mitt kort funkade inte så jag fick det hela gratis.
-
Efter klippningen drog jag och raftade - galet kul! Fick faktiskt hoppat ner för världens högst kommersiellt raftade vattenfall - 7 meter högt! Emellan vattenfall var det dock inte så roligt, mest bara att flyta med strömmen.
-
På eftermiddagen gjorde jag iordning den ena av fiskarna, innan jag begav mig tillbaka till Waiteti Stream igen. På vägen stannade jag till i en närliggande park det bubblade, kokade och stank av vulkanisk aktivitet.
-
Fick ingen fisk på kvällen, men fick skjuts hem av två danska bröder. Efter en fisklös kväll sa jag tack och adjö till Waiteti Stream för den här gången.
Väl hemma tillagade fisken till mångas förtjusning. Blev riktigt lyckat!
-
Rainbow trout, which was released. Waiteti Stream, Lake Roturoa, New Zealand.
Lake Roturoa, New Zealand.
Waiteti Stream, Lake Roturoa, New Zealand.
Inte tobak i den inte...
Rastafari fishing, Waiteti Stream, Lake Roturoa, New Zealand.
Before...
After!
I thought I'd paid for another night, but found my stuff in a shopping trolley once I got back to the hostel...
Rafting time!
Volcanic activity, Roturoa, New Zealand.
Warm foot bath, Roturoa, New Zealand.
Dinner time!
Free food!
Happy German!
Macaronis and trout.
-
Over and out.
/Sam
Morsning!
-
Drog tillbaks till strömmen och drillade två kilosregnbågar på morgonen. Fisken var som galen, eftersom jag fiskade med rom från honorna dagen innan. Killen som jag träffat på tidigare berättade att han kompis gjort samma sak och fått böta 100 dollar för varje ägg han blivit ertappad med, och i min ficka fanns nog 1000 till 2000 ägg. Eftersom jag inte var sugen på att böta 500 000 till 1 miljon kronor, så la jag ner det ganska snabbt. Det blev inga mer fiskar...
-
Efter fisket klippte jag mig. Gav stränga order om att inte ta för mycket hår, eftersom surffrillan inte skulle förstöras...
Kvar blev en lång lugg och två fladdrande öron.
-
Efter klippningen drog jag och raftade - galet kul! Fick faktiskt hoppat ner för världens högst kommersiellt raftade vattenfall - 7 meter högt! Emellan vattenfall var det dock inte så roligt, mest bara att flyta med strömmen.
-
På eftermiddagen gjorde jag iordning den ena av fiskarna, innan jag begav mig tillbaka till Waiteti Stream igen. På vägen stannade jag till i en närliggande park det bubblade, kokade och stank av vulkanisk aktivitet.
-
Fick ingen fisk på kvällen, men fick skjuts hem av två danska bröder. Efter en fisklös kväll sa jag tack och adjö till Waiteti Stream för den här gången.
Väl hemma tillagade fisken till mångas förtjusning. Blev lyckat!
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0