Dag 148 - Last day of fishing in Roturoa

Morsning!
-
Igår blev jag erbjuden att hänga med en vänlig amerikan ut på en chartrad fisketur, så strax efter 9 var jag nere vid Sulphur Point i Roturoa. Ut på vattnet kom vi, och fisk blev det. Sammanlagt tror jag vi drillade 8 regnbågar på 4 personer (2 för min del), förutom amerikanen (vars namn jag tror var Patrik - jag är galet dåligt på namn!) så var hans två grabbar med.
Trollade runt sjön i sisådär tre timmar, innan vi drog oss hemåt. På eftermiddagen satte jag mig på bussen till Mt. Maunganui, känd för sitt lilla berg och sin fina strand. Väl där klättrade jag och en tysk upp för berget/klippan. Väl hemma igen ägnade jag kvällen åt lite bloggande och städning av väskan.
-
Over and out.
/SamMorsning!
Morsning!
-
Igår blev jag erbjuden att hänga med en vänlig amerikan ut på en chartrad fisketur, så strax efter 9 var jag nere vid Sulphur Point i Roturoa. Ut på vattnet kom vi, och fisk blev det. Sammanlagt tror jag vi drillade 8 regnbågar på 4 personer (2 för min del), förutom amerikanen (vars namn jag tror var Patrik - jag är galet dåligt på namn!) så var hans två grabbar med.
Trollade runt sjön i sisådär tre timmar, innan vi drog oss hemåt. På eftermiddagen satte jag mig på bussen till Mt. Maunganui, känd för sitt lilla berg och sin fina strand. Väl där klättrade jag och en tysk upp för berget/klippan. Väl hemma igen ägnade jag kvällen åt lite bloggande och städning av väskan.
-
Sam's disgusting maggot farm.
My first catch of the day. Lake Roturoa, New Zealand.
Kid and skipper. Lake Roturoa, New Zealand.
Proud kid. Lake Roturoa, New Zealand.
Father and Son, Lake Roturoa, New Zealand.
The last catch in New Zealand! Lake Roturoa, New Zealand.
Lake Roturoa, New Zealand.
Ni som brukar vara på Norvalla ser ju vem den här busschaffisen liknar...
Mt. Maunganui, New Zealand.
Mt. Maunganui, New Zealand.
Mt. Maunganui, New Zealand.
Mt. Maunganui, New Zealand.
Mt. Maunganui, New Zealand.
The company for the walk.
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0