Dag 153 - Aitutaki!

Morsning!
-
Satte mig på ett minimalt propellerplan till mot ön Aitutaki på morgonen. Det var bara att att säga sitt namn så fick man en handskriven boardincard, pass och grejer behövdes inte.
-
Väl på flygplatsen blev jag upphämtad av en kille vid namn Tom, som drev stället jag bodde på. Fick en egen liten strandhydda med 3 sängar, kök och badrum - lite skillnad från dormrummen på hostellen!
-
Efter att ha slappat lite på stranden på eftermiddagen träffade jag på min granne, en sydafrikansk läkare som harpunerade sig runtom i världen. Han bjöd ut mig på lite harpunfiske på kvällen, och med viss tveksamhet tackade jag ja. Vär lite äckligt att ta sig ut och in från revet på grund av vågor och strömmar, men jag hade ju rätt kille med mig. I mitt första dyk knäppte jag en pappegojfisk, som lämnades in till en lokal restaurang, tillsammans med två av Pauls fiskar. Dessa blev vi lovade att få äta av nästföljande kväll, men eftersom Paul lämnat in fiskar tidigare fick vi gratismat redan den här kvällen. Dumt att klaga!
-

Boeing 747, Rarotonga, Cook Islands

Flying in over Aitutaki, Cook Islands

Aitutakis not-so-international airport, Cook Islands

Damage from the Cyclone Pat, Aitutaki, Cook Islands

The beach in front of my little cottage, Aitutaki, Cook Islands

The view from my cottage - Tom's Beach Cottages, Aitutaki, Cook Islands
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0