Dag 157 - Last day in Aitutaki

Morsning! (Don't miss the pics from the last blog post!)
-
Upp och packade ihop alla grejer, traskade upp till en utkiksplats och vandrade sen bort till hamnen för att fiska lite innan hemflygningen. Lyckades knäcka spötoppen på mitt underbara spö, vilket kändes ganska bittert.
-
Iklädd en blomsterkrans jag fått i avskedspresent av folket på mitt minimala hotell, drog jag vidare till Aitutakis överdimensionerade flygplats och fick mitt handskrivna boardingcard, utan att visa upp pass eller legitimation. Vi fick sitta på några bänkar ijämte landningsbanan i väntan på ombordstigning, och när planet väl landat och de sista personerna stigit av planet var det bara för oss att kliva på.
Det var ännu mindre än inflygningen, 8 personer på 16 platser, lite vingligt gick det också. Jag höll på att skita ner mig vid landningen, eftersom piloten sicksackade ner på flygplatsen i Rarotonga, men på något sätt lyckades han räta upp planet och jag kunde dra tillbaka till hostellet i Rarotonga och mötta upp med gamla bekanta.
-
Glömde säga anledningen till att flygplatsen var så gigantisk. Amerikanerna hade länge en flygbas här, och Aitutaki såg faktiskt länge ut att bli den sista utposten i kriget mot japanerna under andra världskriget.
-
Obecity! Aitutaki, Cook Islands
Aitutaki, Cook Islands
Aitutaki, Cook Islands
Aitutaki, Cook Islands
Aitutaki, Cook Islands
Palm tree, Aitutaki, Cook Islands
Gravestone in the backyard. Aitutaki, Cook Islands
My Mansion, Aitutaki, Cook Islands
My mansion, Aitutaki, Cook Islands
One for mum!
The gate at the airport in Aitutaki, Cook Islands
Gigantic airplane! Rarotonga, Cook Islands
Dan and Sam, Rarotonga, Cook Islands
Epic t-shirt! Sam, Rarotonga, Cook Islands
Jag blev lekkamrat till denna unga fröken, så då passade det ju ganska bra att bli av med sin blomsterkrans!
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0