Dag 161 - Första kändismötet

Morsning!
-
Började dagen med att se Messi förnedra Arsenal med fyra baljor. Efter det gjorde jag ett tappert försök att ta mig till Beverly Hills, som enligt hostelpersonalen inte skulle ta så lång tid. Jag hade bestämt träff med Sam och Dan för att traska oss upp till Hollywoodskylten på kvällen, så jag var tvungen att komma tillbaka i tid för att möta upp med dem. När jag suttit på bussen i 1½ timme och fortfarande inte var framme, var jag tvungen att kliva av och åka tillbaka för att inte bli försenad.
-
Väl tillbaka på Hollywood Boulevard satt jag och väntade vid busshållplatsen i en timme, men eftersom ingen Dan eller Sam syntes till traskade jag upp i närheten av skylten på egen hand. Det var en fin utsikt över LA därifrån, så det var väl värt besväret. Det är förövrigt ingen fara att bara slå sig ner och kolla på människor i den här staden. Jag har aldrig sett så många schizade människor som på gatorna här, och man hamnar alltid i en intressant konversation med någon halvschizad människa som allt som oftast har en intressant historia att berätta. Som killen jag hamnade bredvid medan jag väntade på Dan och Sam - han var i praktiken redan filmstjärna, han skulle bara bli upptäckt först. Under tiden roade han sig med att ropa "Take me to your headquarters" och "You should smile more often" till alla damer mellan 12 och 60 som passerade busshållplatsen.
Eller killen på bussen idag, som bar ett gigantiskt krucifix runt halsen som täckte hela bröstet. Enligt honom var det bara de ortodoxa prästerna som fick bära sådana, men då han bytt till sig krucifixet mot en LA Lakers-tröja hade han fått reda på att han i princip kunde vara en ortodox präst, han behövde bara genomgå en liten ceremoni. Visserligen hade killen med krucifixet varit psykiskt sjuk, eller som han uttryckte det själv "Not that I'm mentally alright, but he's way worse"...
-
På kvällen hölls det en konsert på hostellet med lite "Up and coming"-band från LA. Ena bandet var helt galet bra, medan det andra var det motsatta.
-
Glömde nämna att jag träffade på Kiefer Sutherland ikväll, ni vet han från 24. Vi småpratade lite, ni vet sådär som man gör en helt vanlig tisdagskväll på Hollywood Boulevard.
-
Messi! Hollywood, USA
Elvis! Hollywood, USA
Captitol Records, Hollywood, USA
Universal Records - Beatles and Beach Boys Recorded here once upon a time, Hollywood, USA
John Lennons star, outside Capitol Records, Hollywood, USA
Local buses = mental institution, Hollywood, USA
I love this pic! Hollywood, USA
Hollywood, USA
Tourist pic! Hollywood, USA
View over L.A.
The homes of those not so fortunate, Hollywood, USA
Some Nickelodeon crap being recorded on Hollywood Blvd
Hostel concert, Hollywood, USA
-
Over and out.
/Sam
Morsning!
-
Började dagen med att se Messi förnedra Arsenal med fyra baljor. Efter det gjorde jag ett tappert försök att ta mig till Beverly Hills, som enligt hostelpersonalen inte skulle ta så lång tid. Jag hade bestämt träff med Sam och Dan för att traska oss upp till Hollywoodskylten på kvällen, så jag var tvungen att komma tillbaka i tid för att möta upp med dem. När jag suttit på bussen i 1½ timme och fortfarande inte var framme, var jag tvungen att kliva av och åka tillbaka för att inte bli försenad.
-
Väl tillbaka på Hollywood Boulevard satt jag och väntade vid busshållplatsen i en timme, men eftersom ingen Dan eller Sam syntes till traskade jag upp i närheten av skylten på egen hand. Det var en fin utsikt över LA därifrån, så det var väl värt besväret. Det är förövrigt ingen fara att bara slå sig ner och kolla på människor i den här staden. Jag har aldrig sett så många schizade människor som på gatorna här, och man hamnar alltid i en intressant konversation med någon halvschizad människa som allt som oftast har en intressant historia att berätta. Som killen jag hamnade bredvid medan jag väntade på Dan och Sam - han var i praktiken redan filmstjärna, han skulle bara bli upptäckt först. Under tiden roade han sig med att ropa "Take me to your headquarters" och "You should smile more often" till alla damer mellan 12 och 60 som passerade busshållplatsen.
Eller killen på bussen idag, som bar ett gigantiskt krucifix runt halsen som täckte hela bröstet. Enligt honom var det bara de ortodoxa prästerna som fick bära sådana, men då han bytt till sig krucifixet mot en LA Lakers-tröja hade han fått reda på att han i princip kunde vara en ortodox präst, han behövde bara genomgå en liten ceremoni. Visserligen hade killen med krucifixet varit psykiskt sjuk, eller som han uttryckte det själv "Not that I'm mentally alright, but he's way worse"...
-
På kvällen hölls det en konsert på hostellet med lite "Up and coming"-band från LA. Ena bandet var helt galet bra, medan det andra var det motsatta.
-
Glömde nämna att jag träffade på Kiefer Sutherland ikväll, ni vet han från 24. Vi småpratade lite, ni vet sådär som man gör en helt vanlig tisdagskväll på Hollywood Boulevard.
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0