Dag 168 - En högst händelsefull dag!

Morsning!
-
Alla vaknade med ett fruktansvärt humör halv 8 på morgonen, och vi begav oss iväg direkt mot målet för dagen, Santa Cruz. På McDonalds frågade jag en äldre herre om han hade trådlöst Internet, vilket han hade. Precis innan jag skulle gå ut genom dörren kom han fram till mig och frågade om jag var dansk eller svensk, varpå vi började prata och han berättade att han bott i Danmark. Han erbjöd sig även att visa oss runt i området - tydligen låg Michael Jacksons Neverland precis i närheten!
-
Efter ingen som helst tvekan hängde vi på Leon, som han kallades. Han tog oss till porten till Neverland, där fans från hela världen kommit för att skriva sina hälsningar på stenväggarna. Blommar hade även lämnats på platsen.
-
Efter detta tog han med oss till sin favoritplats i området - en fantastiskt vacker utkiksplats i området. Han berättade även om sin tidigare karriär - han hade varit The Doors publicist, och följt med dom runt på turnéer i världen! Vi var lite skeptiska till det hela, men han tog med oss till sin studio senare och visade bilder där han satt bredvid Jim Morrison. Han drev nu även en hemsida på ämnet - MorrisonMoments.com
-
Innan vi skiljdes gav han oss varsin t-shirt (som ett av hans företag sysslade med), samt 40 dollar som han sa att vi skulle gå ut och käka för på kvällen. En fantastiskt vänlig människa med en lika fantastisk livshistoria! Han var mångsysslare och pysslade en hel del med foto, så han tog även lite kort på oss som ni kan se här nedan. Ett av många intressanta möten på resan!
-
Längre fram på resan körde vi förbi Hearst Castle, byggt av tidningsmogulen med samma namn. Den största och lyxigaste byggnad som byggts till någon som inte är en monark. Inträdet var ganska saftigt, och eftersom de andra hellre ville spara 100-150 spänn för att se den pampigaste bostaden i världen, fick jag helt enkelt sätta mig i bilen och följa med de andra.
-
Väl i Santa Cruz checkade vi in på ett motel och fick oss en rejäl bit mat. Efter det var humöret lite bättre, eftersom vi inte ätit på sisådär 10 timmar... Roade mig med att börja kolla lite på högskoleval på kvällen.
-

















Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0