Dag 170 - San Francisco (Be Sure to Wear Some Flowers in Your Hair)

Morsning! (No time for pics now!)
-
Efter att ha sovit på saken kunde jag fylla i min högskoleansökan. De fyra första valen blev Industriell ekonomi, i Göteborg, Lund, Stockholm och Linköping. Är väl kanske mest sugen på att läsa journalistik, och har faktiskt en multimediakurs som femteval. Har ju ett tag på mig att bestämma mig...
-
Vi kom iväg till San Francisco och kunde lämna tillbaka bilen. Amrika åkte åt sitt håll, medan vi begav oss in till centrum mot ett hotell vi hittat. 70 dollar för ett stort rum att dela på eller omkring 25 per person för ett vettigt hostel gjorde valet enkelt. Centralt hamnade vi med, och med kanonbra Internet!
-
Efter att ha checkat in drog vi ner på stan. Kollade på lite monument och grejer, det var ju här FN bildades. De hade även ett väldigt vackert stadshus som vi strosade runt i lite. På kvällen gjorde vi det vi gör bäst - tar det lugnt!
-

"If you're going to San Francisco..."

The United Nations was founded here in 1945.

San Francisco City Hall

Sam and Dan in front of the City Hall, San Francisco

Inside the City Hall, San Francisco

Inside the City Hall, San Francisco

Colourful hobo, San Francisco

Dan is proud over his artwork, once again...
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0