Dag 193 - Mini Golf in Hastings and a Cup victory, and finally, the flight back to Sweden...

Morsning!
-
Idag skulle Ashley spela säsongens sista match, en cupfinal för reservlaget. Han tog faktiskt med mig på en heldag med laget, riktigt trevligt! Laget laddade med en gemensam frukost inför matchen - bönor, ägg, fläsk, korv, bacon - där även jag blev bjuden. Vi fortsatte med lite minigolf, som Ashley faktiskt vann. Därmed vann han även potten på sisådär 30 pund, inte illa pinkat!
-
Katie mötte upp och vi strosade runt en stund i centrala Hastings, innan vi begav oss hemåt för lunch innan matchen. Ashley lånade även ut ett par Puma King i perfekt storlek till mig, så naturligtvis passade jag på att känna på hur det var att sparka en boll med ett par fotbollsskor igen. Det var ju bara två dagar kvar till första b-lagsmatchen!
-
Ashley hade lovat att han skulle nicka in en hörna, vilket han också gjorde. Det blev en vinst med 4-2 och Ashley gjorde mycket riktigt ett nickmål på hörna, plus att han fick trocklat in ett till hörnmål på något lurigt vänster...
-
Säsongsavslutningen och cupsegern skulle naturligtvis firas, och det gjorde den med avslutningsmiddag och fest på kvällen. Jag lämnade dock vid 10-tiden för att ta tåget in mot London.
-
Efter en lång, sömnlös natt i London där jag träffade på ett antal vilsna landsmän samt en halvlullig britt som var svag för svenska blondiner, lyckades jag hitta en buss som tog mig ut till Stansteads flygplats. Återresan mot landet med kebabpizzor, gudomlig mjölk, vackra människor och underbart godis var nu nära.

















-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0