Dag 101 - Mellanlandning i Kuala Lumpur

Morsning!
-
Landade i Kuala Lumpur vid 2-tiden på natten efter en fyratimmarsflygning från Manila. Träffade på två svenskar på flygplatsen, som jag hade följe med. Blev lite nattamat på Donken, innan vi begav oss in med taxin mot City. Killarna hade bokat in sig på ett hotell, så jag pröjsade för en extrasäng, laddade mina batterier till kameran och begav mig till Petronas Towers för att att få lite schyssta mörkerbilder innan solen gick upp. Fotade ett bra tag, innan jag bestämde mig för att gå in och försöka ta mig upp i något av tornen. Dessvärre fick man bara gå upp i mellanbron, men utsikten därifrån var ganska häftig den med. Innan jag fick komma upp var jag dessvärre tvungen att vänta i en kö i lite drygt 1½ timme, naturligtvis lyckades jag somna, sittandes i skräddarställning. Vaknade sedan av en smått olidlig smärta i ljumskar och knän.
-
Tornen är byggda av företaget Petrona, Malaysias största oljeföretag. Innan man fick åka upp i tornet fick man avnjuta en propagandafilm i 3D, som talade om för en vilken miserabel värld vi hade levt utan denna oljejätte.
-
Efter Petronas snyltade jag på grabbarnas frukost eftersom de fortfarande sov, innan jag själv gick och la mig för natten vid 11-tiden på förmiddagen.
Alarmet ringde kvart i 12, nu väntade en sista asiatisk shopping innan jag flög mot den mot plånboken så ogästvänliga västvärlden. Blev ett par shorts, lite sockar och görsnygg Adidas-tröja för 100 spänn, innan jag begav mig mot flygplatsen och mina drömmars Sydney.
-
Over and out.
/Sam
Morsning! (I've uploaded plenty of shots from Manila, scroll down to Day 100 and enjoy!)
-
Landade i Kuala Lumpur vid 2-tiden på natten efter en fyratimmarsflygning från Manila. Träffade på två svenskar på flygplatsen, som jag hade följe med. Blev lite nattamat på Donken, innan vi begav oss in med taxin mot City. Killarna hade bokat in sig på ett hotell, så jag pröjsade för en extrasäng, laddade mina batterier till kameran och begav mig till Petronas Towers för att att få lite schyssta mörkerbilder innan solen gick upp. Fotade ett bra tag, innan jag bestämde mig för att gå in och försöka ta mig upp i något av tornen. Dessvärre fick man bara gå upp i mellanbron, men utsikten därifrån var ganska häftig den med. Innan jag fick komma upp var jag dessvärre tvungen att vänta i en kö i lite drygt 1½ timme, naturligtvis lyckades jag somna, sittandes i skräddarställning. Vaknade sedan av en smått olidlig smärta i ljumskar och knän.
-
Tornen är byggda av företaget Petrona, Malaysias största oljeföretag. Innan man fick åka upp i tornet fick man avnjuta en propagandafilm i 3D, som talade om för en vilken miserabel värld vi hade levt utan denna oljejätte.
-
Efter Petronas snyltade jag på grabbarnas frukost eftersom de fortfarande sov, innan jag själv gick och la mig för natten vid 11-tiden på förmiddagen.
Alarmet ringde kvart i 12, nu väntade en sista asiatisk shopping innan jag flög mot den mot plånboken så ogästvänliga västvärlden. Blev ett par shorts, lite sockar och görsnygg Adidas-tröja för 100 spänn, innan jag begav mig mot flygplatsen och mina drömmars Sydney.

Petronas Tower, Kuala Lumpur, Malaysia - 452 m!

Petronas Tower, Kuala Lumpur, Malaysia - 452 m!

Petronas Tower, Kuala Lumpur, Malaysia - 452 m!

Vilopaus på det bekväma golvet.

Kökököködöö!

The Sky Bridge, Petronas Tower, Kuala Lumpur, Malaysia
!

The Sky Bridge, Petronas Tower, Kuala Lumpur, Malaysia

The Sky Bridge, Petronas Tower, Kuala Lumpur, Malaysia

The Sky Bridge, Petronas Tower, Kuala Lumpur, Malaysia

Finns lite våningar att välja på - Petronas Tower.

Petronas Tower, Kuala Lumpur, Malaysia - 452 m!

Nothing beats good old quality asida! Kuala Lumpur, Malaysia

Hej jag heter Samuel och jag går Samhäll Ekonomi. Jag hoppas att komma in på Handels på KTH. Efter det ska jag ta över pappas företag.

En liten påminnelse från snorklingsturen...



Fetaste planet jag någonsin flygit med! Ganska skönt att man fick tre fluffiga skinnsäten för sig själv, och armstöd som gick att fälla bort. Det blev till en bädd för en prins! Kuala Lumpur, Malaysia
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0