Dag 108 - En slapponsdag

Morsning!
-
En högst händelselös dag idag. Åkte med Christine in till stan, sen strosade jag mest runt och försökte hitta fiskegrejer och pratade med resebyråer och hostel  angående resande i Nya Zeeland och Stilla Havet. Fick ett tips om att åka med företaget Magic från Jocke. Lutar faktiskt åt det - 2000 kronor för fritt resande i hela Nya Zeeland i 12 månader är inte så mycket att säga om. Spenderade även lite tid på en resebyrå med att försöka komma i underfund med fortsatt resande efter Cooköarna. Verkar vara ganska så svindyrt att resa runt där, så det kanske bara blir Cooköarna. Är väl inte så illa det kanske.
-
Efter detta begav jag mig för att fortsätta på muséet, men jag kom aldrig så långt. På planerna bredvid hade just ett gäng dragit igång en match, och det dröjde inte länge innan jag var med. Så gott som alla hade sydamerikanskt ursprung, därför föll det sig även ganska naturligt att så gott som alla trodde de var Maradona. Ända gången man kunde få en passning var om man var det absolut svåraste alternativet och det krävdes en passning av världsklass för att nå en, annars fick man se till att ta bollen av motståndarna. Det spelade ingen roll hur många smörpass man själv slog...
Det fanns en tysk i det andra laget, som var lika förundrad som jag var. Han nämnde att jag och han kanske borde gå och spela för oss själva.
-
Efter detta gjorde ett nytt tappert försök med att hitta fiskeutrustning, vilket gick ganska kasst. Åkte hem till familjen istället och spolade av mig leran från fotbollen, innan jag tog mig en simtur i poolen.
-

Klockren!

Auckland, New Zealand

Auckland, New Zealand

Auckland, New Zealand

A nap in the park. Auckland, New Zeeland

Auckland, New Zeeland
-

Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: simon

Gillar tröjan skarpt men på min gäller tvärtom....

2010-02-17 @ 12:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0