Dag 115 - Dag 2 i Turangi

Morsning!

-

Hade tänkt att dra mig ner mot Wellington idag, men hade inte bokat in mig på bussen.

Ringde däremot på morgonen och frågade om det fanns platser kvar, men det gick inte att nå föraren medan han körde. Drog mig ner mot floden på morgonen, varifrån jag kunde se bron där bussen skulle passera. När den väl gjorde det drog jag mig in mot byn igen, men tydligen gjorde bussen inget halvtimmesstopp såsom den gjorde igår. Nåja, inte så illa att bli strandad i öringfiskets huvudstad - jag hyrde en cykel och gjorde nya försök, den här gången i en kraftverkskanal. Efter många timmars slit vid vattnet kom den första fisken. En 35-centimeters regnbåge, vilket kanske inte var så mycket att hänga i granen. Kändes dock grymt bra att ha första firren landad!

-

Efter fisket var det dags för lite fotboll. Såg en skylt om att det skulle vara lite lattjofotboll klockan 7 borta vid fotbollsplanen. Mycket folk var det, och killen som anordnade det hela tyckte det var ganska läckert med en svensk på besök!


Turangi, New Zealand.

Turangi, New Zealand.

Turangi, New Zealand.

Forsta Nya Zeelandska regnbagen! Yihaa! Turangi, New Zealand.

Turangi, New Zealand.

Turangi, New Zealand.

Pedagogiskt. Turangi, New Zealand.

Lattjoboll. Turangi, New Zealand.

Hela truppen samlad. Turangi, New Zealand.

Turangi, New Zealand.
-

Over and out.

/Sam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0