Dag 117 - En dag på färja och buss

Morsning!
(NU HAR JAG VARIT PRODUKTIV - MASSOR AV HARLIGA BILDER FRAN FALLSKARMSHOPPNINGEN FINNS UNDER DAG 112, SCROLLA NER! 
-
HOWDY! SCROLL DOWN TO DAY 112 TO SEE SOME AWESOME SKYDIVING PICS!)

-

Klev enligt sedvanlig ordning upp alldeles för tidigt, nu för att ta en färja till Picton, som ligger på sydöns norra spets. Hängde med en skotte under dagen som jag hade lärt känna lite halv på Magicbussen, dessvärre gick det inte att fatta hälften av vad han sa. Jämnade dock ut sig eftersom jag fick prata lite svenska med två trevliga strömsundare under båttruren. Själv färjeturen var oerhört vacker, den gick igenom ett grönskande fjordlandskap.

-

Resten av dagen spenderades på bussen för att ta sig neråt till staden Nelson, varifrån turerna till Abel Tasmans Nationalpark avgår. Kvällen i Nelson spenderades vid vattnet, dessvärre hade jag ingen tur vad det gällde öringen. Krokade någon liten fisk i floden emellan ögonen, och sen fick jag en liten snapper(?) i hamnen.

Drog mig hemåt och spenderade resten av kvällen i bubbelpoolen. Bra mycket bättre!

-

Over and out.

/Sam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0