Dag 118 - Abel Tasmans Nationalpark

Morsning!
-
Glassade ut på en segeltur i Abel Tasmans Nationalpark på morgonen. Inte ett moln på himmelen, men inte heller någon vind, vilket gjorde att vi fick förlita oss på båtmotorn. Vädret var kanon, och vyerna var inte så pjåkiga de heller. Vid lunch gick jag av och påbörjade min vandring, tillsammans med tysken Thies som även han åker med Magicbussarna. Tillsammans traskade vi runt i sisådär fyra timmar, en vandring som bjöd på fantastisk utsikt. Hade faktiskt inte väntat mig att få se såna fantastiska stränder här i Nya Zeeland, dessvärre är ju vattnet på tok för kallt (eller så är det jag som är bortskämd...).
-
Väl hemma igen strosade vi förbi guldsmedsaffären som tog fram ringen till Sagan om Ringen-filmerna. Kopian av originalet och en fjunig pojkvasker ser ni på bilden nedan.
Efter detta köpte vi ingredienser till kvällens pizza och började strosa hemåt. Träffade dock på två killarna intill floden som berättade att två öringar visat sig hela kvällen, så jag gjorde ett par försök, innan jag gick hem tomhänt och brände vid min pizza.

Beautiful day for sailing! Abel Tasman National Park, New Zealand.

Abel Tasman National Park, New Zealand.

Abel Tasman National Park, New Zealand.

Abel Tasman National Park, New Zealand.

Abel Tasman National Park, New Zealand.

Abel Tasman National Park, New Zealand.

Abel Tasman National Park, New Zealand.

Abel Tasman National Park, New Zealand.

Abel Tasman National Park, New Zealand.

Abel Tasman National Park, New Zealand.

Abel Tasman National Park, New Zealand.

Thies showar. Abel Tasman National Park, New Zealand.

Sa har bra aer jag pa att halla mig vaken. Stabilt att jag haller kvar i pennan trots att jag somnat iaf.
Nelson, New Zealand.

"The world's most famous ring" A copy of the Ring, made by the same goldsmith who made the other rings for the movies (yes, they used a couple of them). Unfortunately, the goldsmith died before he had a chance to see his creation on the big screen. Nelson, New Zealand.

Thies with his well deserved homemade pizza.
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: Anonym

i can live here forever!!!! whos the guy eating the pizza???

2010-02-25 @ 10:22:02
Postat av: Anonym

i could live here forever!!!! whos the guy eating the pizza??

2010-02-25 @ 10:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0