Dag 96 - Två öde stränder och ett beachparty

Morsning! (Bilder kommer, senaste tiden har varit sjukt hektiskt så har inte hunnit uppdatera. Ska snart kliva på ett plan där jag har lite drygt 9 timmar att döda, så ska skriva lite inlägg då. Vart rutten går kan jag inte avslöja!)
-
Mickan och Andrea slöt upp vid mitt Mansion strax innan elva, efter att ha blivit blåsta av en chaffis som gjort det lätt för sig och släppt av dom på fel strand. Vi drog ner till Puka Beach, och de grottor och den strand jag irrat runt i dagen innan. Vi var ganska ensamma, de enda som visade sig på stranden var lite lokalbor som smög sig på nyfiket och ville sälja kokosnötter. På väg tillbaka stötte vi även på ett par, som i tron att de var helt ensamma blottade det mesta.
-
Senare på kvällen hade Li anordnat en grillfest vid Magnums beachhouse, och jag hade bjudit in folket, . Dessvärre bangade ganska många av de inbjudna, men det blev ändå en trevlig skara människor. Mina förhoppningar var stora när jag upptäckte att en av de svenska tjejerna fått med sig en raggae-kille med gura, men dessvärre visade det sig att varken han eller gitarren var stämd. Trots att allsången uteblev var det en riktigt trevlig tillställning, maten var dessutom sanslöst god! Eftersom folket uteblev gällde det för oss andra att göra vad vi kunde med maten, Mickan stannade på ynka fyra kotletter medan jag pillade i mig 5, plus två kycklingfiléer - jag är ganska stolt!
-
Vi drog vidare till Bom Bom en stund och lyssnade på lite skön musik, sen drog jag tillbaka till Beachhouset och försökte sova. Jag tänkte att det skulle vara häftigt att sova i en hängmatta i ett eget beachhouse, dessvärre gjorde myggen och en nyöppnad djungelbar en bit bort allt för att det inte skulle gå att sova. Dessutom hade jag på dagen lyckats somna i solen med byxorna lite långt ner, varpå jag hade en chockrosa rand som smärtade ganska friskt så fort jag vred mig. Vet inte hur många gånger jag vaknade, men det blev mångdubbelt fler myggbett än timmars sömn...
-

Boracay, Pukka Beach

Boracay, Pukka Beach

Boracay, Pukka Beach

Boracay, Pukka Beach

Boracay, Pukka Beach

Boracay, Pukka Beach

Boracay, Pukka Beach

Boracay, Pukka Beach

Andrea och några nakenbadare vi stötte på. Boracay, Pukka Beach

Folktomt - Boracay, Pukka Beach

Boracay, Pukka Beach

Boracay, Bolabog - Beachparty

Boracay, Bolabog - Beachparty

Boracay, Bolabog - Beachparty

Boracay, Bolabog - Beachparty

Boracay, Bolabog - Beachparty

Boracay, Bolabog - Beachparty

Boracay, Bolabog - Beachparty

Boracay, Bolabog - Beachparty

Boracay, Bolabog - Beachparty

Boracay, Bolabog - Beachparty
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0