Dag 76 - Vattenfall i Luang Prabang

Morsning!

-

Begav mig vid 11-tiden med ett gäng från hostellet för att åka tll ett vattenfall i närheten av Luang Prabang. Här blev det bad i vattenfall och laguner, vilket inte var helt fel.Det fanns även en del lianer, varifrån man kunde slunga sig ut i lagunerna. Dessvärre mådde jag lite halvkasst och frös en hel del, och jag hade på känn att de ganska kalla lagunerna och blöta kläder inte skulle göra saken bättre. Väl tillbka från vattenfall begav vi oss för att äta, men under middagen började jag känna mig ännu sämre och lämnade gänget lite i förtid.

-

Efter att ha irrat runt lite kom jag tillslut hem till hostellet, där jag däckade direkt i min säng. Vaknade upp några timmar senare och tänkte fixa min biljett till Bangkok, men jag kom två meter utan rumsdörren innan jag däckade i en soffa. När jag på nytt vaknade någon timme senare kom jag ytterliggare ett par meter, innan jag stupade i receptionistens säng som fanns ute i allrummet. Vaknade upp i en pöl av dreggel i receptionistens säng, och fick nu börja springa till toan någon gång i kvarten.

-

Hittade mitt linne utanför toan lite senare, utan att jag hade någon aning om hur det kommit dit. Har nog aldrig varit så borta när jag blivit sjuk skulle jag tro. Ett praktfullt feberdelerium, i princip. Lite synd att det på morgonen efter väntade en lång bussresa till Vang Vien...

Laddad till tusen inför ett sista, praktfullt hopp.

Det visade sig att jag var lite för klen för att orka hålla mig kvar, så det här blev resultatet på det som var tänkt att bli ett jättehopp. På land låg ett gäng killar och vred sig i skrattsalvor...

En björn på ett zoo, i anknytning till vattenfallet.

Jag hoppas ni ser skillnaden mellan de två korten/könen...

Maste ge lite cred till tjejerna som lyckas bibehalla poosen ganska bra...

-

Over and out.

/Sam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0