Dag 77 - Mot Vang Vien

Morsning! (Bilder kommer naer tid finns!)

-

Hade egentligen tänkt att ta en lokalbuss vid halv sju på morgonen, för att bege mig till Vang Vien. Eftersom jag blev ganska dålig kvällen innan bestämde jag mig för att åka med en bussresa hostellet arrangerade, som skulle avgå först klockan 9. Med från hostellet följde Steve, som jag hängt med lite tidigare i Luang Prabang. Vi slog ihop oss och delade rum i Vang Vien.

-

Bussresan, som enligt killen receptionen skulle ta 5 timmar, tog egentligen omkring 7 timmar plus att bussen inte kom iväg innan halv elva. Naturligtvis fick vi platserna längst bak i bussen, samtidigt som bussresan var av det skumpigare slaget. Bussresan blev en riktig pain in the ass, bokstavligt tavlat. Att jag dessutom fick knipa ihop akteröver i 7 timmar var ju heller ingen hit. (För er som är bevandrade i kemins värld kan jag säga att min kropp tycktes ha slagit om helt och hållet till fullständig förbränning - det enda som släpptes ut från min kropp var koldioxid och vatten!)

-

Efter att ha levt på dimor, vatten och västerländsk, vakuumförpackad och så gott som fiberfri mat lyckades jag tillslut behålla lite av det jag stoppade i mig.

Tanken hade egentligen varit att köra den för Vang Vieng berömde tubingen samma dag som jag kom dit, men på grund av den sena ankomsten och mitt bukhaveri sparades detta till morgonen efter. Jag bokade även in min resa till Bangkok - bussen skulle avgåg 13.30 dagen efter, så den där tubingen skulle gå snabbt och bli under den folktomma delen av dagen.

Over and out.

/Sam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0