Dag 89 - Stränder, modellande och ännu en reunion

Morsning!

White Beach/Puka Beach

Efter en god frukost och en lugn morgon drog vi oss ner mot den berömda White Beach. Jag kommer ihåg att den blev framröstad till världens bästa strand för ett tag sen, just när jag satt och reseplanerade som mest...

-

Det skulle visa sig att den var lika mjölig och vit som på bilderna, och vattnet gjorde mig väl inte besviken heller. Första halvan av dagen spenderades dock inte här, utan jag följde med Li och kollade på ett hus och en tomt på andra sidan ön som han skulle göra om till hostel för backpackers. Hit hade inte turismen nått än, och på den närliggande stranden Puka Beach hade jag ett par hundra meter för mig själv. Li lämnade mig där, för att hämta mig för lunch lite senare. Det blev en lokal soppa, med gul sqaush och annan kaninföda. Riktigt gott var det, dessutom fick jag en bit nyfångad Blue Marlin till maten, som inte heller var helt fel.

Ännu en reunion

Vi drog oss tillbaka mot hotellet och White Beach, och mötte upp med Magnum för att ta en titt på Magnums lilla beachhouse, samt en pågående Kitesurfingtävling som pågick på stranden intill hans hus. Gillade jag det skulle jag få bo där gratis. På vägen träffade jag dock på Mickan och Andrea, som låg och häckade på White Beach, och lämnade därmed Li och Magnum för ännu en trevlig återförening. Vi solade, badade och pratade ikapp om allt som hänt, innan vi bestämde oss för att dra ut och käka lite senare, och skiljdes åt.

Comeback med segel och bräda

Jag drog vidare till stranden för vindsurfare, kitesurfare och såna som mig - de som är för dåliga, men gärna hänger där det blåser...

Eftersom jag inte surfat på sisådär 1½ år, kände jag att det var dags att bryta bubblan. Jag var väl bättre på att prata om det än att verkligen göra det när jag väl höll på med det, dessvärre hade inte utvecklingskurvan gått uppåt. Öborna på 12 bast som svischade förbi i 30 knop och satte sina fullplansgippar perfekt 10 gånger av 10, hjälpte väl inte självförtroendet heller. Nåja, upp och iväg kom jag ju, även om jag inte var så bra som jag ville minnas...

Träffade även på Li och Magnum igen och de visade beachhouset som jag kunde få bo i om jag ville. Vi fotade lite kitesurfare, för att sedan dra oss till andra sidan ön och fota solnedgången på White Beach. Här fick jag agera modell igen...

Kvällshäng vid strandbrynet

Efter en trevlig middag med mycket resesnack, drog jag mig hemåt till Li igen. Vi drog ner till stranden och slog oss ner på en av de många uteserveringarna. Fluffiga kuddar, bänkar och bord som ser ut att vara gjorda av ihopsurrad drivved, världens finaste strand, en tropisk sjöbris och en trubadur med dreads som kör allt i baktakt - man kan ha det sämre!


Nu borjar det likna naat! Den har aer tillagnad alla i fikahornan pa labbet, som aldrig trodde jag skulle komma langre an Gran Canaria..

Lokalmat!

Vill man vara med pa bild aer det bast att man dodar alla andra forst!

Tavling i kitesurfing.

Haer fick jag leka lite modell!


 

 

Over and out.

/Sam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0