Dag 93 - Jubileum!

Morsning! (Nya bilder har kommit upp till forra inlagget med om ni vill ta en titt...)
-
Howdy!
Celebrating 3 months on the road today. Probably another 3 months to come before I get to see my dearly beloved hometown again...
Just decided to stay here in Boracay until it's time to head for Sydney and later on Auckland. I've got a flight to Kuala Lumpur on the 2nd, and from there I'll catch a flight heading for Sydney. Just gonna stay in Sydney for 3 nights though, and then I'll finally get to see the country of my dreams - New Zeeland!
I love it here and since there's been quite a lot of travelling the past three months, it's not too bad to settle down on a white beach... Just moved in to a local family today, far away from the resorts and the english breakfast restaurants. It's not to bad to have your own room and your own little hammock. I love the Philippines and the friendly people here, I'll be back - for sure!
Jubileum!
Får börja med att säga att idag för exakt tre månader sen, den 26 oktober, lämnade jag min kära hembygd. Den morgonen känns väldigt långt bort, förmodligen är det även lika länge kvar tills jag åter få trampa på min barndoms stigar.
"Jaduu, ta en rejäl titt nu förä kommer la dröja innan du sert igen..." - Farsgobben på den där måndagmorgonen, på väg nerför Kockalia...
Kall mjölk
Efter att ha fått tag i gott bröd och youghurt samt kall mjölk till frukost, var jag tvungen att gå och lägga mig igen. Ett illamående som hemmavid endast inträffar på julafton, tycks på denna resan infinna sig så fort jag får tag i kall mjölk. Vid hemkomst får nog min mor räkna med 2-3 liter mjölk om dagen ett tag...
Datorstrul, igen...
Efter att ha lyckats smälta knappa litern mjölk, en youghurt och ett halvt dussin frallor begav jag mig till ett Internetcafé för att ladda hem ett antivirusprogram. Min mp3-sticka med blogginlägg som gått mellan min dator och Internetcaféernas hade lyckats smitta min dator med något lurigt virus, som tur var tycks det vara fixat nu. Var lite rädd för mina bilder ett tag. Lyckades så klart glömma min laddare till min bärbara dator, som jag kånkade med till Internetcaféet. Batteriet höll på att ta slut just som jag väntat på nedladdning i nästan en timme, så jag skyndade mig tillbaka till hotellet och hämtade laddaren... Då gick det upp att adaptern var kvar på hotellet, så det blev en till rekordsnabb löpmarsch. När jag väl kom dit hade batteriet tagit slut och nedladdningen avbrutits - bra jobbat Samuel!
Älskade White Beach
Lagom till nedladdningen var klar tittade solen fram, så jag begav mig bort till Mickan och Andrea och grillades lite i solen. Stranden består av nästan 5 km mjölliknande sand, och vattnet utanför är härligt azurblått. Jag funderar på att röra mig vidare till någon annan ö, men jag har det helt enkelt för bra. Gratis boende och för det mesta även gratis mat gör ju inte saken sämre... Får nog bli att häcka kvar här tills avresan mot Sydney närmar sig.
När soltimmarna började lita mot sitt slut drog vi oss hemåt, och bestämde oss för att mötas upp på kvällen på det vanliga strandhänget med kuddar och störtskön musik. Som sagt, jag trodde jag skulle tycka det var alldeles för turistigt här, men jag har det alldeles för bra för att bege mig härifrån!
Flytt
Eftersom Lis mor kom på besök idag, var det dags för mig att flytta ut. Li ska bygga ett hostell på andra sidan ön, som ännu är oexploaterad. I närheten har han renoverat ett rum hos en familj, så han fixade in mig hos familjen här. Känns ganska bra att bo gratis i ett eget rum, samt ha en liten hängmatta på verandan varifrån man kan se vardagslivet i den lilla byn, långt bort från massturismen...

Mina grannar!

Min hammock.

Mitt rum.

Yaaamaaannn!

Negerganget!

Inte alls dumt!

Svenskar, Danskar och lite annat smatt och gott!

Min och Mickans nya idol, Marvin! Kvall efter kvall briljerar han!

Goa gubbar!
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0