Dag 188 - New York Yankees

Dag 188 - New York Yankees
-
Efter en lugn morgon blev det en mexikansk brunch med Max, innan vi begav oss in mot stan. Vi strosade runt lite planlöst på Manhattan, tanken var att hinna med ett besök på MoMA, Museum of Modern Art, men eftersom jag skulle möta upp med Jakub hanns inte det besöket med.
-
Jakub hade planerat en liten överraskning, som var bland det mest amerikanska man kan tänka sig - baseball! Runt halv sex satte vi oss på tunnelbanan mot Yankee Stadium, naturligtvis hade Jakub försett mig med den obligatoriska baseball-kepsen. Stadium var nybyggd och gigantisk, stämningen var på topp och Yankees vann. Billigt var det också, 150 spänn för en cheeseburgare, en liten pommes och en liten läsk är väl inget att säga om va? Spelet i sig var grymt häftigt till en början, men sen blev det lite väl utdraget. Allt som allt var det den oerhört bra kväll, ett minne för livet!
-
Väl hemma drog jag mig ut för att ta lite mörkerfoten på New Yorks skyline. Sämre fototillfällen får man ju leta efter, vilket gjorde att jag fotade ända till gryningen. När jag väl skulle tillbaka till hostellet kunde jag inte hålla ögonen öppna, vilket gjorde att jag missade alla byten jag skulle göra. Det största misslyckandet var när jag vaknade upp på en hållplats, insåg att jag åkt för långt, snubblade nyvaken över perrongen och tog tåget jag trodde skulle gå tillbaka till stationen jag ville komma till. Istället lyckades jag sätta
mig på ett expresståg som hoppade över mängder av stationer och tog mig till fel ände av stan.
-
Var även ganska säker på att bli av med min kamera på en halvöde, nergången tunnelbanestation. Två män, svarta som natten, båda runt 2 meter och dubbelt så grova som mig, stod och stirrade på min kamera. Rätt som det är stegade en av bjässarna mot mig med bestämda steg, sträckte ut handen mot min kamera och öppnade munnen. Reflexmässigt ryckte jag undan kameran, varpå killen, med en avgrundsdjup basröst, lite förvånat frågar om det var en Nikon D5000 jag hade, och om jag i så fall visste skillnaden mellan den och D4000-modellen. Han hade tydligen köpt precis samma kamera som mig, och undrade bara vänligt vad skillnaden var... Inte lätt att vara en vilsen bybo i en världsmetropol!
-
Klockan var väl halv 8 på morgonen när jag väl kom tillbaka till hostellet. Där möter jag en nyvaken Max, som precis blivit väckt av ett telefonsamtal från sin far.
"Ooh, there he is, my Swedish friend. I thought he was floating down the Hudson river by now..."

Max and his Mexican breakfast.

Times Sqaure, New York

Times Sqaure, New York

Jakub and Sam, ready to watch the Yankees!

Yankee Stadium! New York.

The remainings of the old Yankee Stadium - "The House that Ruth built". New York.

Yankee Stadium! New York

A delicious, 21 dollar cheeseburger meal. Watching the New York Yankees

Watching the New York Yankees

The most valuable player in baseball? Alex "A-Rod" Rodriguez, Watching the New York Yankees

Sam and Jakub after the final whistle. Thanks a lot for taking me Jakub, I had a blast! New York Yankees

Apparently, Eleanor and Fiona went to see the game as well!

And so did Max! Notice the guy to the left. Fiona kind of fell for him!

Kick ass street musician!

The Manhattan Skyline, New York

The two bridges leading to Manhattan, New York.

The Brooklyn Bridge and the Manhattan Skyline, New York

The Manhattan Bridge, New York

The Brooklyn Bridge and the Manhattan Skyline, New York

Traffic at night. Brooklyn, New York

Dawn is breaking. The Manhattan Skyline, New York

I wasn't the only one who couldn't keep my eyes open on the subway :)
-
Over and out.
/Sam

Kommentarer
Postat av: Sofie Berner

Hej



Vi fick ett anonymt tips om dig och att du hade en underhållande blogg med fina bilder. och absolut!



Vi skulle gärna vilja göra ett reportage om dig på www.backpacka.nu



Vad sägs? maila oss på [email protected]



Bästa hälsningar

Sofie

Berner Trading

Backpackingboken



2010-07-08 @ 18:09:53
URL: http://backpacka.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0